Data wpisu: 23.04.2021

Jak zacząć przygodę z outsourcingiem

Outsourcing, czyli zlecenie różnych prac zewnętrznym podmiotom, z roku na rok zyskuje na popularności. To świetny sposób na zoptymalizowanie kosztów zatrudnienia oraz generalnie funkcjonowania firmy. Nie wszyscy przedsiębiorcy odważają się jednak na skorzystanie z takiej opcji, widząc w tym sporo zagrożeń – m.in. brak możliwości pełnego kontrolowania zleceniobiorcy. Jak zatem zacząć przygodę z outsourcingiem, by przekonać się, że to naprawdę ma sens? Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka wskazówek.

Na początek zleć coś drobnego

Nie ma innej metody na przekonanie się, czy outsourcing jest dla Ciebie, niż zlecenie pierwszej pracy na zewnątrz. Niech to będzie coś, na czym sam się nie znasz, na co nie masz czasu, a nie jest też super pilne i nie ma bezpośredniego wpływu na stabilność biznesu.

Dobrym pomysłem może być np. outsourcing jakichś działań marketingowych. Jeśli do tej pory sam pisałeś artykuły na firmowy blog, ale coraz bardziej Cię to męczy i nadmiernie angażuje, to skorzystaj z outsourcingu content marketingu. Sprawdzisz, jak to działa i dość szybko będziesz w stanie ocenić, czy rzeczywiście ma sens w Twoim biznesie.

Zastanów się, które obszary mógłbyś bez problemu wyekspediować na zewnątrz

Zrób sobie po prostu listę rzeczy, którymi zajmujesz się sam lub przerzucasz na swoich pracowników. Następnie dobrze pomyśl, czy naprawdę nie możesz ich zlecać na zewnątrz, oszczędzając tym samym mnóstwo czasu, mogąc lepiej zagospodarować energię pracowników, a przy tym nie ryzykując, że Twój biznes na tym ucierpi.

Jeśli chodzi o obszary, które przedsiębiorcy najczęściej przenoszą na zewnątrz w ramach outsourcingu, to warto tutaj wymienić:

  • księgowość,
  • marketing,
  • call center,
  • administrowanie stroną www,
  • IT,
  • obsługę magazynu,
  • korespondencję,
  • prowadzenie sekretariatu.

Policz, ile na tym zyskasz

Zwykle główną motywacją do skorzystania z outsourcingu jest chęć zaoszczędzenia czasu oraz pieniędzy. I o ile sprawdzenie tej pierwszej korzyści „na sucho” może być trudne, o tyle ze stroną finansową powinieneś sobie poradzić bez większego problemu.

Poproś o kilka ofert na outsourcing. Będziesz od razu wiedział, ile to właściwie kosztuje. Następnie zastanów się, ile musiałbyś wydać na utworzenie dodatkowych etatów w firmie i ich utrzymanie. Jeśli bilans wypadnie na korzyść outsourcingu (a pewnie tak), to będziesz mieć konkretny powód, by przetestować to rozwiązanie w Twoim biznesie.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z naszą ofertą dla firm: usługi marketingowe, produkcja oprogramowania, organizacja eventów, usługi bhp, usługi IT, oraz inne.

Zobacz ofertęSkontaktuj się z nami

Przewiń do góry