Data wpisu: 06.02.2024

Zarządzanie czasem przedsiębiorcy w JDG. Praktyczne wskazówki, za które podziękujesz

Jeśli jesteś właścicielem jednoosobowej działalności gospodarczej, w której osobiście odpowiadasz dosłownie za wszystko, to na pewno regularnie czujesz przemęczenie, przygniata Cię stres i miewasz myśli, aby rzucić to wszystko i wrócić na wygodny etat. Zanim jednak podejmiesz kategoryczne decyzje, to najpierw spróbuj nauczyć się efektywnie zarządzać swoim czasem. Po kilka naprawdę cennych wskazówek zajrzyj do naszego poradnika.

Wyznaczanie priorytetów

Nie musisz zrobić wszystkiego w ciągu jednego dnia. Na pewno dajesz klientom terminy, które powinny uwzględniać Twoje realne możliwości. Jeśli dany projekt ma jeszcze tydzień czasu, to po co skupiasz się na nim w dniu, w którym rozsądniej jest skończyć projekt z deadlinem za 1-2 dni? Naucz się wyznaczać priorytety i planować dzień w taki sposób, aby nie rozpraszać się rzeczami mogącymi spokojnie poczekać.

Stosuj technikę Pomodoro

Technika Pomodoro polega na podziale czasu pracy na 25-minutowe segmenty, z krótkimi przerwami między nimi. Ta metoda pozwala na utrzymanie skupienia i zapobiega przemęczeniu. Nie wierzysz? Koniecznie spróbuj. Jesteśmy przekonani, że zaczniesz częściej pracować z wykorzystaniem tej techniki, która rzeczywiście ułatwia realizację zadań w ciągu dnia i minimalizuje problem prokrastynacji, czyli ciągłego odkładania obowiązków na później.

Wyeliminuj to, co Cię rozprasza

Nawet jeśli masz wrażenie, że w ciągu dnia skupiasz się wyłącznie na pracy i nie robisz nic innego, to rzeczywistość jest zupełnie inna. Z całą pewnością ulegasz różnego rodzaju rozpraszaczom uwagi, nie zdając sobie nawet sprawy z tego, jak bardzo rujnują one Twoją efektywność.

Mamy tutaj na myśli przede wszystkim media społecznościowe, ale też np. odbieranie telefonów od niezdecydowanych czy namolnych klientów oraz odpisywanie na maile, które mają niski priorytet. Popracuj nad treścią Twojej strony www, aby ograniczyć liczbę wciąż powtarzających się zapytań od klientów.

Naucz się delegować zadania

Jako przedsiębiorca musisz pamiętać, że nie wszystko musisz robić sam. Delegowanie zadań innym może być kluczem do lepszego zarządzania czasem. Znajdź zaufanych pracowników lub współpracowników, którym możesz przekazać mniej istotne zadania, aby skupić się na tych najważniejszych.

Trenuj asertywność

Ostatnia wskazówka brzmi: naucz się odmawiać klientom i kontrahentom. Nie każde zlecenie jest warte poświęcania na nie cennego czasu i zostawania w biurze po godzinach. Musisz to oceniać indywidualnie i nie brać wszystkiego, co tylko się trafia, aby zarobić parę złotych więcej. Zacznij szanować swój czas, zdrowie i bliskich, dla których również musisz znaleźć trochę energii.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry