Data wpisu: 09.10.2023

Dlaczego nie warto korzystać z fałszywych opinii w Google?

Ponieważ większość z nas przed dokonaniem zakupu szuka opinii w Internecie, to wizja pozyskania dużej liczby przychylnych recenzji jest niezwykle kusząca dla przedsiębiorców. Niektórzy nie chcą jednak robić tego w sposób organiczny, czyli zachęcając swoich klientów do wyrażenia się na temat usługi czy produktu. Nie brakuje firm, które po prostu kupują opinie lub wręcz własnym sumptem publikują fałszywe opinie w Google (pod swoimi wizytówkami). Takie działanie ma bardzo krótkie nogi, o czym przekonujemy w naszym poradniku.

Fałszywe opinie są nienaturalne

Autorom takich opinii może się wydawać, że brzmią całkiem normalnie i niczym nie sugerują ich zmyślenia, natomiast osoby, które regularnie kupują w sieci i za każdym razem czytają różne opinie bez problemu wyczują fałsz.

Nachalnie przychylna opinia jest nienaturalna, nazbyt poprawna językowo, zwykle przesadnie rozbudowana i nie odnosi się do meritum (jej autor nie miał przecież do czynienia z recenzowaną usługą/produktem).

Podejrzliwość Google

Publikowanie fałszywych opinii jest oczywiście niezgodne z zasadami Google. Jeśli takie recenzje będą dodawane masowo, to algorytm może uznać takie działanie za nienaturalne i zaalarmować o SPAM-ie. Wówczas sprawie przyjrzy się fizyczny pracownik, który może nie tylko usunąć niewiarygodne opinie, ale nawet czasowo zablokować widoczność profilu marki.

Konfrontacja fałszywych opinii ze stanem faktycznym

Załóżmy, że na zakup produktów czy usług danej marki zdecydują się setki klientów, którzy zostali do tego zachęceni super pozytywnymi opiniami. Jeśli zastana przez nich rzeczywistość jest daleka od tej kreowanej w sieci i np. produkt ma bardzo niską jakość, to prędzej czy później spowoduje to reakcję – wówczas w sieci pojawi się mnóstwo negatywnych opinii, przez co cały profil marki w Google zacznie wyglądać niepoważnie i niewiarygodnie.

Budowanie marki na fałszu to zawsze zły pomysł

Nawet jeśli fałszywe opinie krótkoterminowo przyniosą marce wymierne korzyści w postaci zwiększenia sprzedaży, to z pewnością nie pozwolą zbudować trwałego wizerunku marki godnej zaufania.

Jeśli klienci zorientują się, że marka ich oszukała – bo tak to należy nazwać – to szybko się od niej odwrócą, a nadrobienie tych strat wizerunkowych będzie szalenie trudnym zadaniem.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry