Data wpisu: 09.01.2024

Jak promować swój biznes „przy okazji”?

To banał, ale warto przypomnieć, że przedsiębiorcą jest się przez całą dobę, 365 dni w roku. Nie chodzi jednak o to, aby właściciel biznesu zaharowywał się na śmierć. Mamy na myśli konieczność stałego reprezentowania swojej marki w sytuacjach nie tylko profesjonalnych, ale też czysto prywatnych. Każdy przedsiębiorca ma codziennie dziesiątki okazji do promowania swojego biznesu bez żadnego wysiłku, z których warto korzystać. Przykłady? Omawiamy je w naszym poradniku.

Zainwestuj w wizytówki

To podstawa, dlatego jeśli nie masz wizytówek firmowych, to czas najwyższy nadrobić zaległości. Nawet we współczesnym świecie, gdzie biznes w głównej mierze przeniósł się do przestrzeni wirtualnej, warto korzystać z klasycznych nośników identyfikacji wizualnej marki. Rozdawaj wizytówki przy byle okazji, nawet wtedy, gdy jesteś świadkiem stłuczki i chcesz przekazać swoje dane poszkodowanemu, aby w razie czego złożyć zeznania na jego korzyść.

Zainwestuj w odzież reklamową

Odzież reklamowa to świetny nośnik elementów brandingowych, czyli nazwy, logo, sloganu oraz kolorystyki marki. Noś ją przy okazji wyjść na spacer, uprawiania sportu, wypoczynku na plaży etc.

Pomyśl o gadżetach firmowych

Jeśli masz wolny budżet na promocję swojego biznesu, to warto zainwestować te środki w zakup gadżetów reklamowych – nawet tych najdrobniejszych, jak długopisy czy notesy. Rozdawaj gadżety w zupełnie przypadkowych sytuacjach, na przykład podczas imprez rodzinnych, spotkań ze znajomymi czy przyjmując klientów w siedzibie firmy (gadżet może być np. gratisem do zakupu).

Mów o swoim biznesie w towarzystwie

Wielu przedsiębiorców, nie wiedzieć czemu, unika rozmów o swojej działalności w towarzystwie. Nie ma się czego wstydzić. Zapytany zawsze dokładnie opisz profil swojej firmy, wyjaśnij, czym się zajmujesz, co sprzedajesz itd. Kto wie – może w tym towarzystwie znajdują się Twoi potencjalni klienci?

Prezentuj ekspercką wiedzę

W rozmowach prywatnych, a szczególnie biznesowych, staraj się akcentować własne kwalifikacje zawodowe. Pamiętaj, że reprezentujesz swoją firmę, a każda Twoja wypowiedź na tematy związane z prowadzoną działalnością może mieć wpływ na wizerunek marki przedsiębiorstwa i przyczynić się do zyskania zaufania rozmówcy. Nie pozwalaj więc sobie na infantylizację wypowiedzi, unikaj wstydliwych wpadek świadczących o brakach kompetencyjnych itd.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry