To banał, ale warto przypomnieć, że przedsiębiorcą jest się przez całą dobę, 365 dni w roku. Nie chodzi jednak o to, aby właściciel biznesu zaharowywał się na śmierć. Mamy na myśli konieczność stałego reprezentowania swojej marki w sytuacjach nie tylko profesjonalnych, ale też czysto prywatnych. Każdy przedsiębiorca ma codziennie dziesiątki okazji do promowania swojego biznesu bez żadnego wysiłku, z których warto korzystać. Przykłady? Omawiamy je w naszym poradniku.
To podstawa, dlatego jeśli nie masz wizytówek firmowych, to czas najwyższy nadrobić zaległości. Nawet we współczesnym świecie, gdzie biznes w głównej mierze przeniósł się do przestrzeni wirtualnej, warto korzystać z klasycznych nośników identyfikacji wizualnej marki. Rozdawaj wizytówki przy byle okazji, nawet wtedy, gdy jesteś świadkiem stłuczki i chcesz przekazać swoje dane poszkodowanemu, aby w razie czego złożyć zeznania na jego korzyść.
Odzież reklamowa to świetny nośnik elementów brandingowych, czyli nazwy, logo, sloganu oraz kolorystyki marki. Noś ją przy okazji wyjść na spacer, uprawiania sportu, wypoczynku na plaży etc.
Jeśli masz wolny budżet na promocję swojego biznesu, to warto zainwestować te środki w zakup gadżetów reklamowych – nawet tych najdrobniejszych, jak długopisy czy notesy. Rozdawaj gadżety w zupełnie przypadkowych sytuacjach, na przykład podczas imprez rodzinnych, spotkań ze znajomymi czy przyjmując klientów w siedzibie firmy (gadżet może być np. gratisem do zakupu).
Wielu przedsiębiorców, nie wiedzieć czemu, unika rozmów o swojej działalności w towarzystwie. Nie ma się czego wstydzić. Zapytany zawsze dokładnie opisz profil swojej firmy, wyjaśnij, czym się zajmujesz, co sprzedajesz itd. Kto wie – może w tym towarzystwie znajdują się Twoi potencjalni klienci?
W rozmowach prywatnych, a szczególnie biznesowych, staraj się akcentować własne kwalifikacje zawodowe. Pamiętaj, że reprezentujesz swoją firmę, a każda Twoja wypowiedź na tematy związane z prowadzoną działalnością może mieć wpływ na wizerunek marki przedsiębiorstwa i przyczynić się do zyskania zaufania rozmówcy. Nie pozwalaj więc sobie na infantylizację wypowiedzi, unikaj wstydliwych wpadek świadczących o brakach kompetencyjnych itd.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.