Data wpisu: 16.06.2022

Jak wybrać odpowiednie kanały marketingowe?

Kanały marketingowe to nic innego, jak miejsca, które wykorzystujesz do komunikowania się ze swoimi klientami – czy to w formie reklamy, dystrybucji treści poradnikowych czy publikowania postów inspirujących do zakupów. Obecnie marki skupiają się na kanałach online, które dają nam niemal nieograniczone możliwości docierania do klientów. W swojej strategii marketingowej warto natomiast uwzględnić tylko kilka potencjalnie najbardziej zyskownych kanałów, aby się nie rozdrabniać i tym samym nie rozwadniać budżetu. Jak wybrać odpowiednie kanały marketingowe? Mamy dla Ciebie cenne wskazówki.

Sprawdź, gdzie spotkasz najwięcej klientów

Na dobry początek opracuj personę, czyli modelowego klienta Twojej marki. Zastanów się, ile ma lat, gdzie mieszka, co go interesuje itd. Na podstawie tych informacji będziesz w stanie rzetelnie ustalić, z których kanałów w sieci najchętniej korzysta taki klient.

Przykładowo: jeśli celujesz w grupę konsumentów pokolenia Z, to podstawowym kanałem komunikacji powinny być nowe media społecznościowe, przede wszystkim błyskawicznie rozwijający się TikTok. Zrezygnuj natomiast z długich artykułów sponsorowanych publikowanych na portalach ogólnopolskich, ponieważ członkowie tego pokolenia w większości oczekują szybkich, łatwych do przyswojenia komunikatów.

Zastanów się, które kanały będziesz w stanie zagospodarować

To bardzo ważne, abyś miał całkowitą pewność, że stać Cię na utrzymanie wybranych kanałów komunikacji – zarówno na poziomie finansów, jak i czasu. Jeśli np. postawisz na kanał, który wymaga ciągłego komunikowania się z klientami, odpowiadania na komentarze i moderowania dyskusji, to z góry wiadomo, że potrzebujesz pracownika lub agencji marketingowej, która to „ogarnie” – sam nie dasz sobie z tym rady.

Nie zapominaj o budżecie

Wybór kanałów marketingowych nie może odbywać się w oderwaniu od budżetu. Przeprowadź analizę kosztów eksploatowania różnych kanałów, aby postawić na te, z których możesz osiągnąć najwyższe ROI. Przykładowo: dość drogim kanałem marketingowym jest reklama PPC, a znacznie tańszym blog firmowy, który jednak nie jest narzędziem stricte sprzedażowym. Zastanów się więc, na czym Ci w danej chwili bardziej zależy: na budowaniu atrakcyjnej, rozpoznawalnej marki, czy na szybkim zwiększeniu przychodów.

Nie bój się niestandardowych działań

Sztampa jest zabójcza dla każdej kampanii marketingowej. Dlatego zachęcamy do testowania takich rozwiązań, które na pierwszy rzut oka wydają się być zupełnie nieadekwatne do wizerunku marki.

Na taki krok zdecydowała się np. sieć hoteli Marriott, która chciała wyjść ze swoją ofertą do młodszych gości i świadomie (choć ryzykownie z punktu widzenia jej ekskluzywnego wizerunku) postawiła na komunikację w mediach społecznościowych, inwestując tym samym w przyszłość biznesu.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry