Data wpisu: 19.05.2022

Niematerialne skarby Twojego biznesu, o które szczególnie warto zadbać

Praktycznie każdy biznes można wycenić w oparciu o jakieś twarde aktywa – posiadane środki trwałe, umowy gwarantujące przychody, składniki majątku etc. Jednocześnie prawdziwy fundament niejednej firmy stanowią jej niematerialne skarby, czyli takie, których nie da się dotknąć, łatwo przenieść z jednego biznesu do drugiego czy nawet skopiować (bez żadnych konsekwencji). Przykłady takich skarbów, o które szczególnie powinieneś dbać, wymieniamy w naszym artykule.

Strona internetowa

Zacznijmy od najważniejszego niematerialnego składnika firmowego majątku. Strona internetowa to podstawowy ślad działalności przedsiębiorstwa i furtka do pozyskania klientów online, co w dzisiejszych realiach jest po prostu niezbędne. Strona internetowa oraz jej składniki, na czele z domeną, są kluczowe dla funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku, dlatego trzeba o nią dbać, regularnie modernizować oraz uzupełniać o nowe treści.

Blog

Wielu przedsiębiorców może się zdziwić, że wskazujemy blog jako biznesowy skarb. Tymczasem chodzi tutaj głównie o to, że treści opublikowane na blogu są wieczne, o ile oczywiście utrzymamy domenę. Niezależnie od przyszłych działań marketingowych możesz mieć pewność, że artykuły, w które inwestujesz dziś, będą pracować na rozpoznawalność i renomę Twojej marki biznesowej w całym okresie jej funkcjonowania na rynku. 

Profile w mediach społecznościowych

Nie są one co prawda własnością firmy, ale dziś trudno zakładać, że giganci social media nagle znikną z rynku. Mając profile w mediach społecznościowych należy o nie dbać, rozwijać, inwestować w zwiększenie zasięgów, ponieważ stanowią atrakcyjną stronę biznesu i ważny element jego niematerialnego majątku.

Identyfikacja wizualna

To jeden z filarów biznesu, który powinien być traktowany na równi z twardymi aktywami. Identyfikacja wizualna jest wszystkim tym, z czym biznes kojarzy się klientom. Bez tego firma nie istnieje w świadomości konsumentów. Czy myślisz, że Adidas wciąż byłby jednym z liderów sektora artykułów sportowych, gdyby ta niemiecka marka została nagle wymazana? To więcej niż wątpliwe.

Kontakty i relacje

Do niematerialnych skarbów biznesu można również zaliczyć wszystkie nawiązane w trakcie działalności relacje – czy to z klientami, czy z kooperantami. Koneksje, znajomości, kontakty biznesowe, partnerstwo – wszystko to ułatwia prowadzenie firmy, pozyskiwanie klientów oraz obieranie właściwej ścieżki rozwoju biznesu.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry