Data wpisu: 26.05.2021

Fundamenty biznesu, czyli na czym można zbudować sukces?

Spośród ponad 3 milionów działających w Polsce firm tylko nieliczne mogą być zaliczone do kategorii tych, które osiągnęły prawdziwy sukces. Wiesz, co je łączy? Zostały zbudowane na solidnym fundamencie. Co to oznacza w praktyce? Można wyróżnić kilka elementów, które tworzą fundament pod sukces w biznesie. Najważniejsze z nich wymieniamy w naszym poradniku. Sprawdź koniecznie!

Wiedza właściciela

Mnóstwo firm błyskawicznie znika z rynku tylko dlatego, że właścicielowi wydawało się, iż branża, do której wchodzi jest banalnie prosta. Dobrym przykładem może być tutaj założenie restauracji. Jeśli właściciel nie ma pojęcia o gotowaniu, a co gorsza nie ma smaku, to taki biznes nie wypali.

Dlatego zawsze zaleca się, aby zakładać firmy w takich branżach, na których właściciele się znają lub mają przygotowanie merytoryczne do obsługiwania klientów (wykształcenie, praktyka zdobyta podczas pracy w innej firmie itd.).

Doświadczenie

Nie jest oczywiście tak, że aby osiągnąć sukces w biznesie trzeba w nim wystartować z ogromnym bagażem doświadczeń. Faktem jest natomiast, że zawodowa dojrzałość bardzo pomaga. Przede wszystkim pozwala to działać właścicielowi firmy w sposób metodyczny, bez ulegania emocjom. Co najważniejsze, doświadczeni przedsiębiorcy nie podejmują nieprzemyślanych decyzji, nie podpalają się, co jest dość charakterystyczne dla „ świeżaków”.

Świetni pracownicy

Nieprzypadkowo mówi się, że to pracownicy są fundamentem przedsiębiorstwa. Coś w tym jest, o ile mówimy o dobrze przeszkolonej, ambitnej i rzetelnej kadrze. Mając oddanych pracowników, którzy wiedzą, co robią i nie pozwalają sobie na fuszerkę powinieneś bardzo o nich dbać i nie pozwolić im wyfrunąć z gniazda. To dzięki nim osiągniesz sukces w biznesie.

Nisza rynkowa

Znalezienie niszy rynkowej jest bardzo trudne, ale gdy już się to uda, to spokojnie można na tym oprzeć sukces swojej firmy. Działając w niszy i gwarantując bardzo wysoką jakość w zasadzie nie musisz się przejmować konkurencją, zaniżaniem cen, wybrzydzaniem klientów czy kryzysami gospodarczymi – masz kurę znoszącą złote jaja, o którą wystarczy tylko dbać. Dlatego nawet będąc już czynnym przedsiębiorcą zastanów się, jak mógłbyś zmodyfikować swój biznes, aby stał się on w jakiś sposób unikalny. 


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry