Data wpisu: 17.02.2025

Reklama outdoorowa: czym jest? Poznaj jej przykłady

Reklama outdoorowa, czyli reklama zewnętrzna, to forma promocji produktów, usług lub marek, która skupia się na zewnętrznej ekspozycji, poza Internetem czy innymi środkami masowego przekazu. Choć mogłoby się wydawać, że w dobie dominującej pozycji reklamy internetowej, zewnętrzne nośniki stracą rację bytu, to wystarczy przejechać się po Polsce czy przejść po dowolnym mieście, aby zmienić zdanie. Przykładamy reklamy outdoorowej omawiamy w naszym poradniku.

Billboardy

Czyli duże tablice reklamowe umieszczone przy drogach, autostradach, na budynkach czy w ruchliwych miejscach publicznych. Jest to bardzo efektywna, ponieważ doskonale widoczna forma reklamy, wykorzystywana przede wszystkim przez duże marki (wymaga sporych nakładów finansowych).

Citylighty

Są to podświetlane plakaty umieszczane w przestrzeni publicznej, najczęściej na przystankach autobusowych czy w przejściach podziemnych. Zaletą citylightów jest doskonała widoczność nośnika, a także jego atrakcyjność dla przechodniów.

Banery i plakaty

Mniejsze i dzięki temu bardziej przystępne cenowo nośniki reklamy zewnętrznej, które najczęściej umieszcza się na płotach, murach, w witrynach sklepowych czy na specjalnych stojakach.

Reklamy na pojazdach

Mogą to być wszelkiego rodzaju reklamy umieszczane na środkach transportu publicznego, takich jak autobusy, tramwaje, pociągi, taksówki, a także na samochodach firmowych. Przykładem reklamy outdoorowej może być nawet ramka pod tablicę rejestracyjną z nazwą i sloganem marki.

Ekrany LED

Zrobiły furorę w ostatnich latach, natomiast coraz częściej się z nich rezygnuje z uwagi na fakt, iż mogą pogarszać komfort życia okolicznych mieszkańców. Są to cyfrowe ekrany wyświetlające dynamiczne treści reklamowe, umieszczone w miejscach o dużym natężeniu ruchu.

Murale

Do niedawna kojarzone wyłącznie ze sztuką uliczną, obecnie stają się popularnym rodzajem reklamy zewnętrznej. Murale to wielkoformatowe malowidła reklamowe na ścianach budynków, często tworzone przez lokalnych artystów ulicznych.

Stojaki reklamowe (roll-upy)

Czyli przenośne stojaki reklamowe, które często są spotykane podczas różnego rodzaju wydarzeń plenerowych, festiwali, targów i innych imprez masowych. Zwykle towarzyszą większym nośnikom, jak balony czy dmuchane konstrukcje stoisk.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry