Reklama outdoorowa, czyli np. billboardy, plakaty czy citylighty, to wciąż atrakcyjna propozycja dla przedsiębiorstw, które chcą w stosunkowo krótkim czasie zwiększyć rozpoznawalność swojej marki. Szczególnie dotyczy to firm działających na lokalnym rynku, skupionych na pozyskiwaniu klientów „z sąsiedztwa”. Jeśli rozważasz inwestycję w reklamę outdoorową, to na dobry początek poznaj jej wady – a są to istotne zagrożenia, które omawiamy w naszym poradniku.
Zanim skontaktujesz się z agencjami marketingowymi oferującymi kompleksową obsługę kampanii outdoorowej, to zastanów się, czy aby na pewno Cię na to stać. Koszt reklamy zewnętrznej, a już na pewno wielkoformatowej, jest wysoki – na tyle, że za miesięczną kampanię outdoorową spokojnie mógłbyś sfinansować kilka miesięcy kampanii online.
W polskich miastach i miasteczkach coraz trudniej jest znaleźć atrakcyjne miejsca ekspozycji reklamy zewnętrznej. Jest to spowodowane głównie wprowadzaniem ograniczeń przez samorządy, które w oparciu o tzw. uchwały krajobrazowe mogą skutecznie walczyć z pstrokacizną i chaosem reklamowym. Radzimy więc sprawdzić, czy aby na pewno w okolicy znajdują się nośniki, które warto zarezerwować na cele własnej kampanii.
Ten termin pochodzi z marketingu internetowego i dotyczy problemu niezauważania banerów reklamowych wyświetlanych na portalach. Okazuje się jednak, że coraz więcej osób cierpi na „ślepotą banerową” także podczas spacerowania po mieście czy jazdy środkami komunikacji zbiorowej – jest to spowodowane głównie ciągłym wpatrywaniem się w ekran telefonu.
Decydując się na rozpoczęcie kampanii outdoorowej musisz od razu założyć, że będziesz finansować konserwację wykupionego nośnika – na przykład billboardu czy siatki mesh. W przeciwnym razie nośnik szybko stanie się obskurny, a umieszczona na nim treść niewidoczna, co zamiast wspierać wizerunek marki, wyłącznie mu zaszkodzi.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.