Komunikacja marketingowa to nic innego, jak sposób kontaktowania się marki z odbiorcami jej produktów i usług. Nie ma tutaj miejsca na przypadek i kierowanie się wyłącznie intuicją. Czołowe marki inwestują potężne pieniądze w zbudowanie najlepszego modelu komunikacji, co później przekłada się na sympatię klientów i tym samym na przychody przedsiębiorstwa. W naszym poradniku wyjaśniamy, czym musi się charakteryzować skuteczna komunikacja marketingowa.
Chaos – to słowo najlepiej opisuje charakter komunikacji marketingowej prowadzonej przez większość przedsiębiorstw w Polsce. Wynika to po prostu z braku planu i zrozumienia ciężaru gatunkowego przemyślanej komunikacji. Ta musi być przede wszystkim spójna, na każdym poziomie. Identyczny sposób komunikacji marketingowej musi uskuteczniać dział sprzedaży, serwisu, reklamacji, jak i managerowie czy doradcy kluczowych klientów.
Sposób komunikacji musi być idealnie dopasowany do tego, z kim marka chce się komunikować. Niezbędne jest zatem precyzyjne określenie grupy docelowej. Można to porównać do sytuacji z życia, kiedy to innego języka i formy używamy podczas rozmowy z profesorem akademickim, innego w rozmowie z pracownikiem firmy remontowej etc.
Bardzo ważne jest to, aby wybrany sposób komunikacji marketingowej był używany przez wszystkie osoby związane z marką, które mają kontakt z klientami lub reprezentują markę na zewnątrz. Nie ma odpuszczania. Szablon komunikacji musi obowiązywać zarówno w rozmowach twarzą w twarz, w mailach, na stronie internetowej marki, w artykułach sponsorowanych, w mediach społecznościowych czy w reklamach.
Komunikacja marketingowa, choć jej celem jest postawienie marki w jak najlepszym świetle, musi być oparta o rzeczywiste wartości marki i to, co ona sobą reprezentuje. Nie koloryzujemy, nie powołujemy się na rzeczy, których marka nie jest w stanie zagwarantować, ponieważ takie postępowanie szybko zostanie obnażone i zaszkodzi wizerunkowi biznesu.
Nie ma mowy o skutecznej komunikacji marketingowej, jeśli głos marki nie trafia do końcowych odbiorców. Chcąc zwiększyć zasięg przekazu warto wykorzystywać różne dostępne kanały, w których można spotkać przedstawicieli grupy docelowej marki – zarówno cyfrowe, jak i drukowane czy outdoorowe (np. billboardy, reklama mobilna etc.).
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.