Data wpisu: 07.10.2022

Narzędzia marketingowe, które ułatwią Ci zbudowanie marki osobistej eksperta

Dużo zostało już powiedziane i napisane o technikach budowania marki biznesowej. Nie wszyscy przedsiębiorcy mają jednak potrzebę wykreowania dużego brandu. W niektórych branżach – na przykład szkoleniowej, doradczej czy prawniczej – o wiele korzystniej jest zbudować markę osobistą eksperta, występując przed klientami pod własnymi personaliami. Służy do tego kilka łatwo dostępnych narzędzi, które wymieniamy w naszym poradniku.

Artykuły na blogu

Prowadzenie bloga firmowego jest koniecznością jeśli naprawdę chcesz się zabrać za budowanie eksperckiej marki osobistej. Artykułu na blogu staną się Twoją podstawową platformą do potwierdzania własnych kwalifikacji. Inspiruj, doradzaj, obalaj branżowe mity, podejmuj kontrowersyjne tematy, polemizuj – i rób to konsekwentnie, z dużą częstotliwością.

Artykuły sponsorowane

Blog firmowy w pewnym momencie zacznie przyciągać ruch z wyszukiwarki Google, natomiast dobrze jest dać o sobie znać klientom również z wyprzedzeniem. Temu właśnie służą artykuły sponsorowane. Uwaga! Nie traktuj ich w kategorii reklamy, ale nośnika wiarygodnych informacji o Tobie i Twoich kwalifikacji. Artykuły warto publikować przede wszystkim na portalach branżowych.

E-book

Stworzenie e-booka jest znakomitym sposobem na wzmocnienie swojej marki i udowodnienie, że jesteś branżowym ekspertem. E-booka możesz rozdawać osobom, które zapiszą się na newsletter, polubią Twój profil w mediach społecznościowych czy zamówią konsultacje. Docelowo wartościowe e-booki mogą też stanowić dodatkowe źródło przychodów.

Newsletter

Przez wielu niedoceniany za nikły potencjał reklamowy, świetnie sprawdza się na etapie kreowania marki osobistej eksperta. Nie przejmuj się, że otwieralność maili jest na niskim poziomie – to z czasem się zmieni, o ile będziesz konsekwentnie rozsyłać newsletter i dbać o wysoką wartość merytoryczną wiadomości.

Strona na Facebooku

Nie chodzi tutaj tylko o stronę osobistą, ale również o stronę branżową skupioną wokół jakiegoś tematu, w którym jesteś ekspertem. Masz sklep internetowy z fotelikami samochodowymi? Załóż stronę na Facebooku, na której będziesz promować dobre praktyki w przewożeniu dzieci, doradzać, inspirować, rozwiewać wątpliwości rodziców.

Kanał YouTube

Prowadzenie kanału na YouTube to trudna sztuka. Pochłania to mnóstwo czasu i energii, wymaga doskonałej organizacji oraz umiejętności zaciekawienia słuchaczy (charyzmy). Jeśli czujesz się na siłach, to jak najbardziej możesz przetestować ten kanał komunikacji i brandingu, choć może na dobry początek skup się na tych narzędziach i strategiach marketingowych, które są mniej angażujące.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry