Data wpisu: 07.06.2022

Twoja firma jest anonimowa w sieci? Sprawdź, z jakimi konsekwencjami może się to wiązać

Anonimowość w sieci to modny temat, którego jednak absolutnie nie powinien podejmować żaden przedsiębiorca. W interesie każdej firmy jest przecież to, aby była rozpoznawalna i łatwa do namierzenia online. W przypadku Twojego biznesu wygląda to zupełnie inaczej? Sam nie jesteś w stanie znaleźć jakichkolwiek wartościowych informacji o firmie, którą prowadzisz? No to masz problem, który wymaga pilnego rozwiązania. Taka biznesowa anonimowość w sieci przynosi same straty, a najpoważniejsze konsekwencje z tym związane omawiamy w naszym poradniku.

Brak zaufania ze strony kupujących

Zawsze zachęcamy do tego, aby każdy przedsiębiorca próbował wczuć się w sytuację swojego potencjalnego klienta. Pomyśl, czy zaufałbyś firmie, o której nie możesz się niczego dowiedzieć? Po wpisaniu jej nazwy w Google nie znajdujesz żadnych konkretnych informacji, nie możesz wyszukać jej strony internetowej, a nawet choćby kilku opinii dotychczasowych klientów. Taka firma nie budzi najmniejszego zaufania i nigdy nie będzie pierwszym wyborem dla wymagającego klienta.

Ograniczony zasięg oferty

Internet jest dziś podstawowym, najważniejszym kanałem komunikacji z klientami i miejscem ekspozycji swojej oferty. Jeśli z tego nie korzystasz, to nie wróżymy Ci sukcesu w biznesie.

Nie chodzi tutaj tylko o zwykłe działania reklamowe, ale też o wspieranie wizerunku marki przedsiębiorstwa poprzez profesjonalną stronę internetową. To naprawdę nie kosztuje majątku.

Rywalizacja z konkurencją wyłącznie przy pomocy niskiej ceny

Denerwujesz się, że zawsze znajdzie się ktoś, kto zaoferuje Twoją usługę czy produkt znacznie taniej? W takim razie musisz mieć świadomość, że bez zadbania o widoczność marki przedsiębiorstwa w sieci będziesz skazany na dalsze uczestniczenie w wojnie cenowej.

Z perspektywy klienta jedynym logicznym argumentem przemawiającym za wybraniem oferty anonimowej firmy jest właśnie niska cena – to uzasadnia podjęcie ryzyka.

Niska jakość klienta

Nie musisz dbać o widoczność i dobry wizerunek marki biznesowej w sieci, jeśli z góry zakładasz, że kierujesz swoją ofertę do klientów zadowalających się bylejakością. Tacy klienci pewnie trafią do Ciebie pocztą pantoflową, znajdą Twoją ofertę gdzieś na OLX i wybiorą ją ze względu na dobrą cenę.

Powinieneś jednak dążyć do podnoszenia standardu obsługi i celować w pozyskiwanie bardziej wymagających – a więc i płacących więcej – klientów, co nie będzie możliwe bez inwestycji w widoczność przedsiębiorstwa w sieci.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry