Data wpisu: 12.04.2023

Wypowiedzenie umowy agencji reklamowej – kiedy trzeba się na to zdecydować?

Takie decyzje nigdy nie są łatwe, a już szczególnie wtedy, gdy dotyczą długotrwałej relacji biznesowej. Jeśli od lat współpracujesz z jedną agencją reklamową, która obsługuje cały marketing Twojego przedsiębiorstwa, ale od pewnego czasu zauważasz coraz więcej problemów, to poważnie rozważ wypowiedzenie umowy. Kiedy jest to wręcz konieczne? Przykładowe sytuacje omawiamy w naszym poradniku.

Rażące błędy

Jeśli np. w zamawianych przez Ciebie artykułach sponsorowanych notorycznie pojawiają się irytujące błędy, które wcześniej były nie do pomyślenia, to prawdopodobnie nastąpiła klasyczna sytuacja: agencja uznaje Cię za bezpiecznego klienta i do obsługi Twoich zleceń desygnuje stażystów lub podwykonawców.

Gorsze o popełniania błędów jest tylko niewyciąganie wniosków, co świadczy o tym, że agencja ma w głębokim poważaniu Twoje uwagi i najwyraźniej sama jest już zmęczona tą współpracą.

Ewidentne lekceważenie klienta

Już kilkakrotnie zdarzyło Ci się nie otrzymać odpowiedzi od agencji? Jej przedstawiciel tłumaczył się później brakiem czasu, jednak wcześniej nigdy się to nie zdarzało? Radzimy więc dokładnie przyjrzeć się temu, jak agencja pracuje na rzecz Twojej firmy. Może się okazać, że kampanie marketingowe są wdrażane z opóźnieniem, projektowane w sposób niechlujny i schematyczny. To najczęściej efekt braków kadrowych, jednak jako klienta nie powinno Cię to w ogóle obchodzić.

Wykorzystywanie tych samych pomysłów w kampaniach różnych klientów

Takie działanie jest po prostu nieetyczne i jednoznacznie świadczy o tym, że agencja traktuje klientów po macoszemu (by nie użyć ostrzejszego słowa). Skoro zespół agencji obsługuje różnych klientów, natomiast wykorzystuje dokładnie te same schematy, to trudno tutaj mówić o kreatywności i cennym wkładzie w realizację kampanii.

Agencja nie umie obronić budżetu reklamowego

Ostatecznym przyczynkiem do rozwiązania umowy z agencją może być sytuacja, w której agencja nie umie odpowiedzieć na podstawowe pytania klienta i nie jest w stanie przekazać konkretnych informacji na temat rzeczywistej skuteczności kampanii.

Jeśli prosisz o zestawienie z wyszczególnionymi działaniami oraz o pokazanie, jak dana kampania przełożyła się np. na sprzedaż czy wzrost ruchu na stronie internetowej, a agencja zaczyna kluczyć i ostatecznie przekazuje Ci nie to, czego oczekujesz, to jest to moment, w którym należy zakończyć współpracę.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry