Data wpisu: 01.10.2016

Czy warto zainwestować w aplikację mobilną dla firmy? 5 ważnych pytań

Twoja firma się rozwija, a Ty masz świadomość, że za kilka lat większość klientów będzie wyszukiwać Twoich produktów przez urządzenia mobilne. Nic dziwnego, że wpadła Ci do głowy genialna myśl: zróbmy dedykowaną aplikację! Problem w tym, że to nie jest takie proste, a już na pewno nie tanie. Z doświadczenia wiemy, że jest mnóstwo aplikacji stworzonych tylko po to, aby spełnić ambicję ich wydawców, ale kompletnie niepotrzebnych klientom. Dobrze, abyś uniknął tego błędu. Dlatego jeśli zastanawiasz się, czy warto zainwestować w aplikację mobilną dla firmy, odpowiedz sobie na tych 5 kluczowych pytań.

  1. Czy mam na to środki? - zacznijmy od pieniędzy. Stworzenie podstawowej aplikacji mobilnej, bez żadnych fajerwerków, to koszt od 10.000 złotych wzwyż. Jeśli dojdą do tego różne funkcjonalności czy integracja z wyposażeniem telefonu, koszty będą rosnąć w zastraszającym tempie. Musisz zdać sobie sprawę, że porządna, atrakcyjna aplikacja, może kosztować nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Jeśli nie masz takich pieniędzy, odpuść i nie inwestuj w coś słabego.
     
  2. Czy moi klienci będą z tego korzystać? - badanie rynku jest niezbędne, dlatego przed podjęciem decyzji zrób skrupulatny research. Możesz np. poprosić klientów zapisanych do newslettera o podzielenie się opinią na temat przydatności takiej aplikacji. W końcu ma ona służyć właśnie im.
     
  3. Czy mam mobilną stronę www? - od pewnego czasu obserwujemy, że wiele aplikacji mobilnych powiela niemal w 100% to, co można osiągnąć przy pomocy zwykłej strony mobilnej, a nawet responsywnej. Dlatego jeśli Twoja strona jeszcze nie jest dopasowana do ekranów smartfonów i tabletów, zacznij właśnie od tego. Będzie znacznie taniej, zauważysz wzrost zainteresowania klientów, a jednocześnie przekonasz się, czy przypadkiem wersja mobilna strony nie załatwia wszystkiego, czego oczekiwałeś od aplikacji.
     
  4. Czym ta aplikacja ma się wyróżniać? - jeśli celem jest tylko to, aby klienci mogli wygodnie przeglądać zawartość sklepu internetowego, to inwestowanie w aplikację jest bez sensu (patrz punkt 3.). Jeśli jednak docelowo mają także składać zamówienia i płacić online, to aplikacja może chwycić. Pod warunkiem, że klienci będą widzieli sens w jej ściąganiu i instalowaniu. Tym sensem może być np. rabat dla użytkowników aplikacji lub udostępnienie im ekskluzywnych ofert. Musisz to jednak dobrze przemyśleć z marketingowego punktu widzenia, aby jednocześnie nie zniechęcić tych, którzy nie lubią korzystać z aplikacji.
     
  5. Czy Twój biznes rzeczywiście angażuje klientów? - aplikacja mobilna sprawdza się zawsze w przypadku usługi, która jest regularnie wykorzystywana. Przykład to konto bankowe. Jednak jeśli wiesz, że Twoi klienci kupują Twoje usługi lub produkty jednorazowo (taki charakter biznesu) lub okazjonalnie, to w życiu nie będą w tym celu instalować aplikacji – wystarczy im responsywna lub mobilna wersja strony. Musisz więc obserwować i analizować zachowania klientów – bez tego nie podejmuj żadnych decyzji.
     

Zlecić przygotowanie aplikacji mobilnej jest łatwo – o ile ma się pieniądze. Jednak aby ta inwestycja naprawdę miała sens konieczne jest stworzenie dla niej solidnych fundamentów. W przeciwnym razie aplikacja zniknie w tłumie podobnych narzędzi, które cieszą się śladową popularnością. 


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry