Data wpisu: 27.10.2022

Darmowe (lub bardzo tanie) miejsca publikacji ogłoszeń o pracę

Zachowując wszelkie proporcje można napisać, że znalezienie dobrego pracownika jest dziś wyzwaniem porównywalnym ze zdobyciem K2. Nie ma branży, która nie doświadczyłaby problemu braku rąk do pracy. W efekcie rekrutacje zajmują coraz więcej czasu, a przy tym są coraz droższe – zwłaszcza, gdy powierzamy je wyspecjalizowanym agencjom HR. Jeśli nie stać Cię na takie usługi, a musisz pozyskać nowych pracowników, to na dobry początek wypróbuj darmowe lub bardzo tanie miejsca publikacji ogłoszeń o pracę. Wymieniamy je w naszym poradniku.

Niektóre portale ogłoszeniowe

Tak, nawet komercyjne portale ogłoszeniowe mogą oferować bezpłatną publikację ogłoszenia o prace. Nie będziemy wymieniać ich nazw – sam łatwo znajdziesz je w wyszukiwarce Google. Pamiętaj jednak, że darmowa publikacja jest równoznaczna ze słabą widocznością ogłoszenia, dlatego musisz się tutaj wysilić, aby stworzyć naprawdę świetny tytuł oraz angażującą treść anonsu.

Lokalny urząd pracy

Wielu pracodawców w ogóle nie bierze pod uwagę opcji poszukiwania pracowników przez lokalny pośredniak. To błąd, ponieważ twierdzenie, że do urzędu pracy trafiają wyłącznie osoby, które nic nie potrafią, jest skrajnie niesprawiedliwe. Nie zaszkodzi skontaktować się z urzędem i zapytać, czy na liście bezrobotnych nie ma osób spełniających Twoje oczekiwania. Zawsze też możesz poprosić o opublikowanie Twojego ogłoszenia na stronie urzędu oraz tablicy w hallu pośredniaka.

Social media

W poszukiwaniu darmowych miejsc publikacji ogłoszeń o pracę nie możemy oczywiście pominąć portali społecznościowych, na czele z Facebookiem. Kreatywny anons, który zostanie opublikowany na profilu firmy w social media, może być bardzo skutecznym nośnikiem informacji i rozejść się po portalu siłą społeczności – niczym viral. Tutaj jednak konieczne jest zadbanie o unikalność i atrakcyjną formę ogłoszenia. Pomyśl o stworzeniu filmu rekrutacyjnego czy pokazaniu zalet pracodawcy z innej strony niż robi to konkurencja (np. zaakcentowanie świetnej atmosfery, benefitów etc.).

Firmowa strona internetowa

Na firmowej stronie można opublikować krótkie info z opisem stanowisk, na które trwa aktualnie rekrutacja. Jeśli strona jest dobrze pozycjonowana w Google, to istnieje spora szansa, że będą na nią trafiać osoby szukające pracy w konkretnym zawodzie.

Dobrym pomysłem będzie także napisanie artykułu na firmowy blog, w którym dokładnie opiszesz, czym zajmuje się specjalista na danym stanowisku, jakie stawia się przed nim wymagania, za co jest odpowiedzialny etc. To sprytny zabieg SEO, ponieważ ktoś, kto szuka pracy np. w zawodzie magazyniera, może wpisać w Google frazę „praca magazynier Warszawa” i w ten sposób natrafić na ten artykuł.

Portal tematyczny

Artykuł sponsorowany na temat prowadzonej rekrutacji to płatny, ale mimo wszystko bardzo tani sposób na to, aby poinformować świat o poszukiwaniu nowych pracowników. Atrakcyjnie napisany artykuł, który nie tylko przybliża specyfikę stanowiska, ale także uwydatnia zalety konkretnego pracodawcy, może znacząco zwiększyć zainteresowanie ofertą, przy okazji promując markę przedsiębiorstwa.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry