Data wpisu: 21.10.2020

Co możesz dać klientom za darmo i wcale na tym nie stracić?

Biznes nie jest kojarzony z dawaniem czegokolwiek za darmo. Każdy ruch wykonywany przez przedsiębiorcę powinien być przecież obliczony na uzyskanie korzyści finansowej. Od tego przecież zależy los pracowników oraz samego właściciela firmy i jego rodziny. Paradoksalnie jednak w biznesie czasami opłaca się dawać coś za darmo – zwłaszcza osobom, które z dużym prawdopodobieństwem mogą zostać naszymi klientami i zacząć płacić za produkty i usługi. Trzeba tylko wiedzieć, co warto podarować gratis, aby na pewno na tym nie stracić. Przygotowaliśmy dla Ciebie zestaw propozycji.

Doradztwo

Zaznaczamy, że nie chodzi tutaj o profesjonalne doradztwo, które wymaga długiej analizy potrzeb klienta. Za darmo możesz natomiast doradzić swojemu klientowi np. wybór odpowiedniej strategii – i oczywiście zawsze będzie ona związana z tym, co oferujesz. Prosty przykład: masz stronę internetową, na której sprzedajesz różne produkty i usługi. Oferta jest na tyle szeroka, że klient może mieć problem z wybraniem odpowiedniego rozwiązania dla siebie. Istnieje zatem ryzyko, że przestraszony czmychnie do konkurencji. Jak tego uniknąć? Pod każdym opisem oferty dodaj przycisk „Zamów darmowe doradztwo”, który przyciąga klientów jak magnes.

Ofertę

Nie jest prawdą, że każda oferta powinna być przygotowywana dla klienta za darmo. W wielu branżach wiąże się to przecież z koniecznością poświęcenia na to dużej ilości czasu, włącznie z przeanalizowaniem potrzeb klienta. Dlatego warto podkreślać, chociażby na stronie internetowej, że firma przygotowuje oferty bezpłatnie, niezobowiązująco. Uzyskanie takiego zapewnienia ośmiela klientów do przesyłania zapytań, co już pozwala nawiązać pierwszy kontakt biznesowy.

Pomoc w wybraniu produktu lub usługi

Zdziwiłbyś się, jak wielu klientów będzie wdzięcznych za to, że bezpłatnie pomożesz im wybrać produkt czy usługę z Twojej oferty. Naprawdę dużo osób nie potrafi samodzielnie podejmować decyzji. Równie wiele nie rozumie tekstu pisanego, przez co dokonują złych wyborów. Na każdym kroku podkreślaj więc, że jesteś gotowy udzielić nieodpłatnego wsparcia – to zachęci klientów do kontaktu, a tym samym przybliży ich do podjęcia decyzji zakupowej.

W rozmowie czy w ramach wymiany maili z klientem zawsze zyskujesz dodatkową szansę na to, aby przybliżyć zalety swojej oferty, podkreślić korzyści wynikające z zakupu i tym samym zdobyć nowego klienta.

Wiedzę

Oferowanie klientom bezpłatnej, wartościowej wiedzy jest świetnym sposobem na budowanie marki osobistej oraz marki przedsiębiorstwa. To buduje zaufanie do marki, uwiarygadnia ją i uatrakcyjnia na tle konkurencji. Dzielenie się wiedzą – na przykład na firmowym blogu – powoduje również wykreowanie eksperckiego wizerunku, co jest cenione w każdej branży.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry