Data wpisu: 13.10.2020

Dlaczego warto zbudować biznes w niszy rynkowej?

„Znajdź niszę!” – który przedsiębiorca nie słyszał takiej rady na początku prowadzenia biznesu? Znalezienie obszaru, który nie został jeszcze przez nikogo zagospodarowany, jest bardzo trudne, ale nadal możliwe. Wciąż przecież powstają nowe technologie, zmieniają się nasze nawyki, mierzymy się coraz dziwniejszymi problemami i zagrożeniami. Zbudowanie biznesu w niszy rynkowej wymaga niesamowitego uporu, ale może przynieść smaczne frukty. Sprawdź najważniejsze korzyści, jakie wynikają z działania w niszowej branży.

Łatwo wypracujesz sobie pozycję lidera

Wynika to z prostego faktu: w niszy nie masz konkurencji lub jest ona na tyle słaba, że każdy ambitny przedsiębiorca, napakowany pomysłami i korzystający z nowoczesnego marketingu jest w stanie błyskawicznie zająć pozycję lidera. Nie oznacza to oczywiście, że od razu zaczniesz zbijać majątek na biznesie.

Bycie pierwszym w bardzo niszowej i niedochodowej branży może się okazać dużo gorszym rozwiązaniem pod względem finansowym, niż nawet pałętanie się w ogonie modnego sektora. To już jednak zostawiamy Twojej ocenie – sam musisz wiedzieć, czy dana branża jest rozwojowa i czy są w niej pieniądze.

Nie będziesz skazany na wojnę cenową

To ogromny atut zbudowania biznesu w niszy. Skoro nie masz konkurencji lub jest ona nieliczna, to siłą rzeczy unikasz wojny cenowej. Możesz dowolnie ustalać ceny, opierając się na kosztach produkcji oraz naliczając wysoką marżę – o ile oczywiście wiesz, że znajdzie się na to klient. Gdy Henry Ford zaczynał sprzedawać swoje samochody, ograniczał go jedynie poziom zamożności społeczeństwa. Dziś producenci aut muszą bacznie obserwować ruchy cenowe konkurencji.

Nie potrzebujesz bardzo dużego budżetu

Rozpoczęcie działalności w niszy rynkowej, czyli zaspokojenie potrzeb wąskiej grupy klientów, pozwala czasowo zrezygnować z wydatków na marketing – a przynajmniej znacząco je ograniczyć. Masz produkt, który się sprzeda, a przy tym nie masz silnej konkurencji.

Nie bagatelizuj natomiast konieczności sukcesywnego umacniania pozycji. Specyfiką każdej niszy jest to, że prędzej czy później zostanie zagospodarowana przez większą liczbę podmiotów. Im lepszy i trwalszy wizerunek zbudujesz bez czucia oddechu konkurencji na plecach, tym łatwiej będzie Ci rywalizować z innymi firmami w przyszłości.

Osiągasz wyższą rentowność

Wynika to z faktu, iż masz większą swobodę w ustalaniu cen. Skoro zagospodarowałeś niszę, masz klientów, a oni nie mają alternatywy, to siłą rzeczy rentowność Twojego biznesu musi być na bardzo wysokim poziomie.  


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry