Pracujesz na etacie, który od dawna Cię męczy i masz nieodparte wrażenie, że mógłbyś zrobić sporą karierę w biznesie? Jest takie mądre powiedzenie: nie ważne, co mówisz, ważne, co robisz. Dlatego jeśli faktycznie ciągnie Cię do bycia przedsiębiorcą, to na początek warto spróbować samozatrudnienia – nawet możesz zaproponować przejście na taki model swojemu obecnemu pracodawcy. Uważaj jednak: aby na siebie zarobić musisz być naprawdę dobry w tym, co chcesz zaoferować klientom. Najlepiej, aby były to poszukiwane dziś na rynku kwalifikacje. Gotową listę znajdziesz w naszym artykule.
Jeśli znasz się na projektowaniu stron internetowych, masz na swoim koncie jakieś realizacje, a przede wszystkim chcesz się stale rozwijać w tym kierunku, to masz szansę spokojnie funkcjonować w drobnym biznesie. Zapotrzebowanie na usługi webdeveloperskie jest ogromne, szczególnie na te… tanie, czyli realizowane przez freelancerów oraz samozatrudnionych.
Ta sama sytuacja, co w przypadku webdevelopera. Pracy dla grafików komputerowych nie brakuje, a ponieważ stawki, jakich oczekują dobrej klasy specjaliści są coraz bardziej oderwane od rzeczywistości, to przybywa firm, które wolą zlecać prace graficzne w ramach B2B (outsourcingu). Zakładając jednoosobową działalność i świadcząc usługi graficzne raczej nie będziesz mieć problemu z opłaceniem ZUS-u, podatków i zaspokojeniem swoich codziennych potrzeb.
Tutaj musimy coś uściślić. Na rynku jest zatrzęsienie „copywriterów”, ale brakuje rzeczywistych specjalistów od tworzenia haseł reklamowych, opracowywania nazw firm oraz pisania świetnych tekstów sprzedażowych czy na potrzeby kampanii content marketingowych. Jeśli naprawdę tworzyć treści przydatne dla biznesu, to samozatrudnienie może być dla Ciebie bardzo atrakcyjną opcją. Pamiętaj jednak, że początki będą trudne – czeka Cię niezła orka i realizowanie zleceń, które niekoniecznie zaspokajają Twoją ambicję.
Nie wszystkie firmy mogą sobie pozwolić na zatrudnienie dużej agencji SEO, która kompleksowo zajmie się prowadzeniem kampanii w wyszukiwarce (wiele agencji ustala minimalny próg wejścia na np. 5000 zł miesięcznie). Tutaj tworzy się więc przestrzeń dla mniejszych firm, w tym jednoosobowych.
Jeśli znasz się na SEO, jesteś na bieżąco z aktualizacjami algorytmu Google, a do tego mocno angażujesz się w każdy powierzony projekt, to jak najbardziej możesz osiągnąć sukces biznesowy – skup się na obsłudze małych firm i jednoczesnym prowadzeniu 3-4 kampanii.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.