Data wpisu: 28.02.2022

Masz spowolnienie w firmie? Sprawdź, jak dobrze wykorzystać zaoszczędzony czas

Jeśli Twoja firma non-stop pracuje na najwyższych obrotach to możemy tylko pogratulować. Skoro jednak zacząłeś czytać ten artykuł, to prawdopodobnie tak nie jest. Okresy spowolnienia w biznesie są czymś zupełnie normalnym, również w branżach cyklicznych. Zamiast rwać włosy z głowy i panicznie szukać nowych zleceń powinieneś raczej wykorzystać ten dodatkowy czas na ważniejsze rzeczy. Wkrótce przecież sytuacja wróci do normy i znów będziesz pracować niczym robot. Oto nasze propozycje.

Nadrób zaległości rodzinne

Zaczniemy od może nieco zaskakującej wskazówki, ale jeśli sam o tym nie pomyślałeś, to teraz przypominamy, że rodzina za Tobą tęskni! W szale codziennej pracy łatwo można nie zauważyć, że jesteś w domu tylko gościem, nawet w weekend myślisz o firmie i jesteś ciągle rozdrażniony, bo przecież odpoczywając tylko „tracisz czas”. Są to oczywiste oznaki pracoholizmu, który jest standardowym problemem większości przedsiębiorców prowadzących firmy oparte na ich pracy.

Dlatego skoro teraz pojawiło się lekkie spowolnienie, to w pierwszej kolejności wykorzystaj zaoszczędzony czas na nadrobienie zaległości w relacjach z bliskimi, zwłaszcza dziećmi (jeśli je masz). Przy okazji podreperujesz nadszarpnięte zdrowie psychiczne.

Dopieść firmowy marketing

Pamiętasz, jak już kilka miesięcy temu obiecywałeś sobie, że będziesz regularnie aktualizować firmowy blog, że wreszcie zabierzesz się za stworzenie makiety nowej strony internetowej, że uruchomisz tę kampanię na Facebooku i napiszesz kilka artykułów sponsorowanych? No właśnie… Nigdy nie ma na to wszystko czasu. I wiesz co? To się pewnie nigdy już nie zmieni.

Stąd w okresie spowolnienia na pewno warto poświęcić 2-3 godziny dziennie na zrobienie researchu i wyszukanie agencji marketingowej, która zadba o atrakcyjną prezentację Twojej marki w sieci, odciążając się w wymienionych wyżej obowiązkach. Za chwilę znów wpadniesz w szaleństwo pracy po kilkanaście godzin na dobę i nie będziesz mieć już do tego głowy.

Uporządkuj sprawy, które za chwilę znów zaczną się nawarstwiać

Na pewno są takie sprawy w Twojej firmie, które notorycznie Cię męczą, ale wciąż nie masz czasu, aby wreszcie się nimi porządnie zająć. Przykładowo: zeskanowanie faktur, zaktualizowanie informacji na stronie internetowej, przeanalizowanie firmowych finansów pod kątem opłacalności prowadzenia biznesu, znalezienie podwykonawcy, który odciąży Cię w kilku kwestiach etc. Możesz na to teraz poświęcić nawet kilka dni i nie mieć wyrzutów, że zaniedbałeś zlecenia. Wykorzystaj tę rzadką okazję!


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry