Data wpisu: 14.06.2022

Prowadzenie biznesu w modelu subskrypcyjnym – poznaj najważniejsze zalety

Jeśli masz biznes, którego być albo nie być zależy od Twojej fizycznej pracy, to na pewno wielokrotnie marzyłeś o zmianie takiego modelu prowadzenia działalności. Nasza propozycja jest prosta: przejdź na subskrypcję. Oczywiście nie w każdej branży jest to możliwe, natomiast jeśli istnieje szansa na opracowanie produktów lub usług sprzedawanych w modelu abonamentowym, to na pewno warto spróbować? Dlaczego? Sprawdź, jakie przynosi to korzyści.

Stałe (i potencjalnie rosnące) przychody

Model subskrypcyjny jest idealnym rozwiązaniem dla tych przedsiębiorców, którzy mają już dość finansowej sinusoidy i celują w pewną stabilizację przychodów. Po pozyskaniu grupy klientów zamawiających produkty i usługi w ramach abonamentu zyskasz stałe źródło pieniędzy, które potencjalnie może być coraz obfitsze – wszystko zależy od tego, czy zainwestujesz w rozwój biznesu.

Przewidywalność

Biznesy subskrypcyjne są przewidywalne w tym sensie, że zawsze dają pewną bazę w postaci określonej liczby zamówień. Przykładowo: już na początku miesiąca jesteś w stanie ocenić skalę przychodu i przekonać się, czy klientów przybywa czy też nie – to z kolei pozwoli Ci określić niezbędny kierunek rozwoju działalności.

Baza klientów

Stali klienci są najcenniejszym dobrem biznesów prowadzonych w modelu subskrypcyjnym. Co ważne, zwykle są to klienci niekonfliktowi, dobrze znający usługę/produkt i akceptujący ofertę w obecnym kształcie. Nie angażują firmy pod kątem obsługi, z rzadka zgłaszają jakieś problemy, ewentualnie dzielą się tylko opiniami.

Biznes subskrypcyjny jest mniej angażujący

Chodzi tutaj o to, że model subskrypcyjny zwalnia Cię z konieczności pracowania we własnej firmie przez 8-10 czy 12 godzin na dobę. Mając jakiś produkt czy usługę i sprzedając to w formie abonamentu, nie musisz się aż tak angażować w fizyczną pracę. Możesz poświęcić więcej czasu na obmyślanie nowych strategii marketingowych, rozwijanie oferty, ale też na sprawy czysto prywatne.

Jeśli od czasu założenia własnej firmy nie miałeś spokojnego urlopu, podczas którego nie musiałeś pracować na rzecz utrzymania klientów, to model subskrypcyjny z pewnością przypadnie Ci do gustu i jest idealną propozycją dla Ciebie.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry