Data wpisu: 07.07.2021

Weryfikacja kontrahenta – z tych narzędzi warto korzystać

Pozyskanie nowego klienta jest świętem w każdej firmie, które jednak szybko może się przerodzić w…stypę. Jeśli trafisz na nierzetelnego kontrahenta, który nie płaci za wykonane na jego rzecz usługi czy zamówione produkty, to czeka Cię masa problemów: nerwy, windykacja, kombinowanie, skąd wziąć pieniądze na dalszą działalność etc. Takie ryzyko można oczywiście zminimalizować weryfikując swojego potencjalnego kontrahenta. Wystarczy wykorzystać do tego odpowiednie narzędzia, których gotową listę znajdziesz w naszym poradniku.

CEIDG

Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej powinna być pierwszym miejscem, do którego zajrzysz w celu zweryfikowania swojego przyszłego kontrahenta. Wystarczy, że podasz jego NIP, REGON czy KRS, aby od razu dowiedzieć się, czy taka firma rzeczywiście istnieje, gdzie jest zarejestrowana, kto stoi na jej czele, czy nie zmieniała w ostatnim czasie nazwy etc.

KRS

W Krajowym Rejestrze Sądowym szukamy informacji na temat przedsiębiorstw działających w formie spółki kapitałowej. Dostaniemy tutaj informacje na temat członków zarządu oraz profilu działalności firmy. Jedyne, czego potrzebujesz do przeprowadzenia takiej weryfikacji, to numer NIP, REGON lub KRS, ewentualnie pełna nazwa firmy kontrahenta.

BIG

W Biurze Informacji Gospodarczej możesz zweryfikować swojego kontrahenta pod kątem jego wiarygodności finansowej. BIG gromadzi informacje o zadłużeniu osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, a także przedsiębiorstw. Jeśli okaże się, że niedoszły kontrahent jest mocno zadłużony, a co gorsza nie spłaca swoich zobowiązań w terminie, to osobiście nie ryzykowalibyśmy współpracy z taką firmą.

Internetowe giełdy długów

Takich giełd jest mnóstwo, ale warto skupić się na kilku najpopularniejszych, które wyświetlają się najwyżej w wyszukiwarce Google. Na giełdzie sprawdzisz, czy przypadkiem potencjalny kontrahent nie jest czyimś dłużnikiem i czy ten ktoś w desperacji nie zdecydował się sprzedać długu. Takie sytuacje świadczą o tym, że z kontrahentem trudno jest się porozumieć, a tym bardziej wyegzekwować od niego należność, co oczywiście powinno zdyskwalifikować go już na starcie.

Google

Informacji o kontrahencie warto również szukać w największej wyszukiwarce internetowej. Szczególną uwagę zwróć na to, czy firma posiada swoją wizytówkę w Google i czy znajdują się pod nią wiarygodne opinie – przeczytaj je dokładnie, ponieważ może się okazać, że masz do czynienia z wyjątkowo niesolidną firmą, z którą nie warto nawiązywać współpracy.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry