Data wpisu: 13.02.2023

Zanim skorzystasz z usług agencji pracy tymczasowej – to musisz wiedzieć

Agencje pracy tymczasowej przeżywają oblężenie, stając się jednym z najbardziej dochodowych biznesów w branży HR. Olbrzymie zainteresowanie ich usługami jest oczywiście efektem niedoboru pracowników. Już 8 na 10 pracodawców w Polsce zgłasza problemy ze znalezieniem rąk do pracy. Jeśli także przymierzasz się do skorzystania z usług agencji, to na dobry początek poznaj kilka podstawowych faktów.

Dobra opcja, gdy potrzebujesz pracowników niewykwalifikowanych

Przede wszystkim trzeba wiedzieć, że agencje pracy tymczasowej delegują wyłącznie pracowników nieposiadających wysokich kwalifikacji. Owszem, mogą się wśród znaleźć fachowcy w jakichś wąskich dziedzinach, natomiast jest to margines. Z usług agencji pracy tymczasowej warto skorzystać tylko wtedy, gdy potrzebujesz po prostu pracowników fizycznych, a nie specjalistów.

Agencja zajmuje się całą obsługą kadrowo-płacową

Zaletą skorzystania z usługi agencyjnej jest to, że klient agencji zapewnia sobie święty spokój. Nie musi się przejmować ani kwestią naliczania i wypłacania pensji, ani odprowadzania składek ubezpieczeniowych. Wszystko to zostaje na głowie agencji. Bez wątpienia jest to zatem komfortowe rozwiązanie.

Elastyczne warunki

Warunki umowy agencyjnej można w znacznym stopniu negocjować i dopasować do indywidualnych potrzeb przedsiębiorcy. Tyczy się to przede wszystkim okresu, w jakim pracownicy tymczasowi będą do dyspozycji przedsiębiorcy.

Usługa, którą możesz łatwo rozliczyć w działalności

Wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z usług agencji pracy tymczasowej, ponieważ ceni sobie możliwość wrzucenia faktury w koszty. Pod względem optymalizacji podatkowej jest to o wiele korzystniejsze rozwiązanie niż utworzenie nowych etatów. Zwłaszcza, że w tym przypadku nie ma ryzyka związania się z pracownikami długimi umowami, których rozwiązanie w razie wystąpienia kryzysu czy braku płynności finansowej byłoby kłopotliwe.

Pracownicy nie są stroną umowy

Trzeba pamiętać, że to agencja bezpośrednio odpowiada za oddelegowanych pracowników. Dlatego wszelkie problemy, związane na przykład z niesubordynacją czy łamaniem przepisów, należy zgłaszać agencji i czekać na jej reakcję.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry