Data wpisu: 24.01.2024

Księgowość internetowa – co prędzej czy później zacznie Ci przeszkadzać?

Księgowość internetowa to bardzo popularne rozwiązanie, chętnie wybierane przez mniejszych przedsiębiorców, którzy mają tylko podstawowe potrzeby w zakresie obsługi księgowej. Trzeba sobie natomiast zdawać sprawę z tego, że wraz z rozwojem działalności coraz więcej cech księgowości internetowej zacznie Cię uwierać. Przykłady znajdziesz w naszym poradniku.

Brak bezpośredniego kontaktu z księgowym

Bywa, że jest to naprawdę denerwujące, a przede wszystkim kłopotliwe, gdy chcesz coś szybko ustalić z księgowym, natomiast nie masz takiej możliwości, ponieważ nie ma go pod ręką. Są sytuacje, w których porada księgowa jest potrzebna dosłownie na już. Księgowość internetowa tego nie zapewni.

Skanowanie coraz większej liczby dokumentów

Wraz z rozwojem firmy zaczniesz wystawiać coraz więcej dokumentów sprzedaży, ale też opłacać coraz więcej faktur. To z kolei oznacza konieczność poświęcania naprawdę dużej ilości czasu na skanowanie dokumentów podlegających księgowaniu, co na pewno zacznie Ci dokuczać.

Brak stałego nadzoru nad poczynaniami księgowości

Decydując się na księgowość internetową musisz zaufać, że Twoją firmę obsługuje osoba posiadająca odpowiednie kwalifikacje. Oznacza to również, że de facto jesteś skazany na trzymanie kciuków za to, że nie popełni ona żadnych poważnych błędów. Przyznasz, że rodzi to spore ryzyko, zwłaszcza w momencie rozwijania biznesu, który osiągając coraz większe przychody w naturalny sposób znajdzie się w centrum zainteresowania administracji skarbowej.

Mimo wszystko utrudniony kontakt

Owszem, z księgowym obsługującym firmę online można się skontaktować mailowo, opcjonalnie też telefonicznie czy przez komunikator. Pamiętajmy natomiast, że nie jest to księgowy na wyłączność – niska cena usługi uniemożliwia księgowemu skupienie się na sprawach jednego klienta, stąd nie ma co liczyć na to, że specjalista od rachunkowości będzie do Twojej dyspozycji w każdej chwili. Raczej nastaw się na długie oczekiwanie na odpowiedź na maila czy umawianie się na termin rozmowy telefonicznej.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry