Data wpisu: 26.08.2022

Jak promować swoją firmę… na wakacjach? To może robić każdy przedsiębiorca

Urlop powinien być świętym czasem dla przedsiębiorcy, który po całym roku wytężonej pracy nad rozwijaniem i nadzorowaniem biznesu może w końcu nieco odsapnąć. To jednak tylko teoria. Nie znamy przedsiębiorcy, który potrafiłby wyjść z tej roli podczas wakacji z rodziną. Nieprzypadkowo to właśnie wśród osób prowadzących działalność gospodarczą jest najwięcej pracoholików. Jeśli własna firma jest dla Ciebie nie tylko sposobem na zaspokojenie potrzeb ekonomicznych, ale również życiową pasją, to śmiało możesz wykorzystać wakacje do promowania swojego biznesu. Kilka pomysłów znajdziesz w naszym artykule.

Korzystanie z gadżetów reklamowych

Masz gadżety reklamowe przeznaczone dla klientów? W takim razie zabierz kilka z nich na wakacje. Najlepsze będą ubrania, plecak, torba podróżna i wszystko to, co w atrakcyjny sposób prezentuje elementy identyfikacji wizualnej marki przedsiębiorstwa.

Takie gadżety z pewnością rzucą się w oczy innym wypoczywającym osobom, co może spowodować wzrost zainteresowania marką – również wśród osób znajdujących się w jej grupie docelowej.

Rozdawanie wizytówek

Na wakacje koniecznie zabierz plik wizytówek, które można rozdawać w zupełnie prozaicznych sytuacjach, nienachalnie. Przykładowo: gdy meldujesz się w hotelu i chcesz wziąć fakturę za pobyt, to podaj recepcjoniście wizytówkę z danymi firmy.

Wizytówki możesz rozdawać również osobom, z którymi się zaznajomiłeś, proponując im podtrzymanie kontaktu już po powrocie z wakacji. Zawsze istnieje szansa, że wizytówki trafią do potencjalnych klientów.

Prywatne rozmowy na tematy służbowe

Podczas wakacji nie sposób jest uniknąć prywatnych rozmów z kompletnie obcymi ludźmi. Zwykle sprzyjają temu wieczory w hotelowym barze czy przesiadywanie na basenem. Takie rozmowy w 99% przypadków są „o niczym”, natomiast szybko schodzą na tematy służbowe: kto czym się zajmuje, jaki ma biznes, co oferuje itd.

To świetna okazja do tego, aby zaprezentować swoją markę biznesową, zainteresować rozmówców jej ofertą, a na koniec rozdać kilka wizytówek.

Pochwalenie się ekspercką wiedzą

Podczas rozmów z poznanymi osobami zawsze warto trzymać fason, zachowywać się kulturalnie, a przy nadarzającej się okazji zaprezentować swoją specjalistyczną wiedzę. To budzi zaufanie nie tylko do autora wypowiedzi, ale też marki biznesowej, która za nim stoi. Jeśli masz firmę, to możesz w atrakcyjny i zrozumiały sposób omówić jej ofertę, sięgając po język korzyści i wzbudzając zainteresowanie słuchaczy.

Na koniec mała sugestia: wakacje są od tego, żeby wypocząć i spędzić czas z najbliższymi. Dlatego chcąc promować swoją firmę rób to „przy okazji” i staraj się nie myśleć cały czas o biznesie.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry