Data wpisu: 08.05.2023

Kim jest project manager w agencji marketingowej?

Dla wielu przedsiębiorców współpraca z agencją marketingową przypomina stąpanie po niepewnym gruncie. Nie wiedzą, czego się spodziewać, czy efekty będą takie, jakich oczekują, czy kampania w ogóle przyniesie wymierne rezultaty itd. Sprawy nie ułatwia fakt, że w agencji za realizację poszczególnych procesów odpowiada wiele różnych osób. Aby ułatwić życie przedsiębiorcy, profesjonalne agencje delegują do obsługi klienta project managerów. W naszym poradniku wyjaśniamy, kim właściwie jest project manager i czego można od niego oczekiwać.

Project manager kontroluje wszystkie kwestie związane z kampanią

Najprostsza definicja funkcji project managera to: koordynator. Jest to osoba odpowiedzialna za nadzorowanie przebiegu prac nad danym projektem, jednocześnie pełniąca rolę indywidualnego opiekuna klienta.

Gdy nawiążesz współpracę z agencją, to zostanie Ci przydzielony project manager, z którym będziesz się kontaktować we wszystkich sprawach związanych z realizacją Twojego zlecenia. Takie rozwiązanie jest bardzo wygodne dla obu stron, ponieważ klient nie musi wysyłać maili pod ogólny adres, a agencja rozdzielać ich według kompetencji poszczególnych specjalistów zaangażowanych w projekt.

Zadaniem project managera jest utrzymywanie stałego kontaktu z klientem

Project manager pełni funkcję łącznika między klientem a zespołem projektowym. Jeśli np. klient zgłasza uwagi do układu graficznego projektowanej strony internetowej, to project manager przekazuje je grafikowi.

Co ważne, project manager przekłada komunikaty otrzymane od klienta na język zrozumiały dla poszczególnych specjalistów – jest to szczególnie istotne w przypadku grafików komputerowych i programistów, dla których sformułowania typu „chcę trochę żywsze kolory” czy „chcę, żeby ta funkcja nie była tak schowana” są niewystarczająco precyzyjne.

To project manager „zbiera cięgi”

Project manager jest jedyną osobą reprezentującą agencję marketingową, z którą klient utrzymuje stały, bezpośredni kontakt. Nie dziwi zatem, że rolą project managera jest firmowanie agencji swoim nazwiskiem oraz występowanie w roli jej przedstawiciela i obrońcy, gdy klientowi coś się nie spodoba.

Project manager stoi więc na pierwszej linii frontu, przyjmując zarówno podziękowania i gratulacje, jak i słowa krytyki, często niezasłużonej – wówczas jego zadaniem jest wyjaśnienie klientowi, skąd taki a nie inny pomysł na realizację kampanii marketingowej, dlaczego dane rozwiązanie jeszcze nie przynosi efektów, z czego wynika opóźnienie w realizacji projektu itd.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry