Linkowanie wewnętrzne to jeden z najważniejszych elementów strategii SEO, poprawiający również ogólną funkcjonalność strony internetowej. Trzeba o nim pamiętać na etapie tworzenia nowych treści oraz rozbudowywania tych już istniejących. Linkowanie wewnętrzne polega na tworzeniu linków prowadzących do różnych podstron w obrębie tej samej domeny. Przynosi to liczne korzyści, które omawiamy w naszym poradniku.
Podstawową funkcją linkowania wewnętrznego jest ułatwienie użytkownikom poruszania się po witrynie. Linki wewnętrzne zapewniają łatwy dostęp do powiązanych treści i poszczególnych sekcji strony, ułatwiając odszukanie np. konkretnych produktów, o których traktuje artykuł na blogu.
Linkowanie wewnętrzne jest absolutnie niezbędne, jeśli zależy nam na dobrej widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Z punktu widzenia pozycjonowania www podstawowym celem jest poprawienie pozycji tych mniej popularnych i rzadziej odwiedzanych podstron. Zyskują one na wartości dzięki połączeniu z cenniejszymi (z perspektywy robotów Google) stronami w obrębie tej samej witryny.
Poprawne linkowanie wewnętrzne może zmniejszać tzw. współczynnik odrzuceń, czyli krótkich wizyt niezakończonych podjęciem żadnego działania. Dzieje się tak w wyniku ułatwienia dostępu do innych treści na stronie, co przekłada się na to, że użytkownicy spędzają więcej czasu na witrynie, a to jest pozytywnie odbierane przez roboty wyszukiwarki.
Sumienne, częste linkowanie wewnętrzne może pomóc wyszukiwarce w szybszym indeksowaniu poszczególnych podstron witryny. Ten zabieg ułatwia robotom wyszukiwarki znajdywanie i przetwarzanie nowych oraz zaktualizowanych treści w obrębie konkretnego serwisu.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.