Jeśli na poważnie zabierasz się za kwestię pozyskiwania większego ruchu na firmowej stronie internetowej, to na pewno zetknąłeś się z pojęciem ruchu organicznego. To przeciwieństwo ruchu płatnego, co jednak nie oznacza, że pozyskuje się go bez żadnych inwestycji. Po szczegóły zajrzyj do naszego poradnika.
Ruch organiczny na stronie internetowej to statystyka odwiedzin, które pochodzą bezpośrednio z wyszukiwarek internetowych, takich jak Google, a nie są wynikiem płatnych działań reklamowych.
O ruchu organicznym mówimy w momencie, gdy użytkownik samodzielnie wpisuje zapytanie w wyszukiwarkę i klika w jeden z linków wyświetlanych w wynikach wyszukiwania, które nie są oznaczone jako reklamy, a następnie przechodzi na stronę docelową np. Twojej firmy.
Duży ruch organiczny jest bardzo pożądanym zjawiskiem, ponieważ świadczy o świetnej optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek, jej dobrej widoczności w Google oraz o tym, że zawiera dużo wartościowej treści.
Pozyskiwanie ruchu organicznego rzeczywiście nie wymaga płacenia za reklamy, natomiast nie oznacza to, że jest on całkowicie bezpłatny. Aby zwiększyć liczbę odwiedzin z wyszukiwarki, trzeba zainwestować w pozycjonowanie oraz przede wszystkim w bardzo dobry content.
Imponujący ruch organiczny pozyskują wyłącznie strony, które mają do zaoferowania coś więcej niż opis oferty. Mamy tutaj na myśli przede wszystkim rozbudowane artykuły poradnikowe na blogu, które są podstawą procesu zwiększania liczby odwiedzin na stronie.
Do najważniejszych korzyści zaliczymy:
Inwestycja w pozyskiwanie ruchu organicznego ma również charakter długofalowy, przynosząc wieloletnie efekty nawet po zaprzestaniu dalszych publikacji nowych treści na stronie.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.