Marketing lokalny znajduje się w kręgu zainteresowania każdej firmy, która skupia się na pozyskiwaniu klientów z danego miasta czy regionu i nie jest zainteresowana poszerzaniem swojej działalności. Najczęściej mówimy tutaj o sklepach stacjonarnych bez uruchomionej sprzedaży online oraz o małych punktach usługowych, jak kosmetyczki, salony fryzjerskie, prywatne gabinety medyczne etc. Podstawowym narzędziom marketingu lokalnego przyglądamy się w naszym artykule.
Zacznijmy od bezpłatnego narzędzia od Google, dzięki któremu wizytówka Twojej firmy może wyświetlać się w lokalnych wynikach wyszukiwania i na mapach w popularnej usłudze Google Maps. To ogromna zaleta, ponieważ dzięki temu potencjalni klienci mogą łatwo znaleźć informacje o Twojej działalności, włącznie z godzinami otwarcia, adresem, numer telefonu i recenzjami dotychczasowych klientów.
Podstawą marketingu lokalnego jest zadbanie o optymalizację posiadanej strony internetowej pod kątem wyszukiwarek, oczywiście na czele z Google. Jeśli nadal nie masz strony www firmy i sądzisz, że nie jest Ci ona potrzebna do pozyskiwania klientów z okolicy, to radzimy szybko nadrobić zaległości. Lokalne wyszukiwania to dziś podstawa funkcjonowania zyskownego biznesu kierującego ofertę do miejscowego klienta.
Marketing lokalny karmi się możliwościami, jakie dają nam platformy mediów społecznościowych, takie jak Facebook, Instagram, X czy LinkedIn. Warto je wykorzystać w celu dotarcia do klientów, którzy nie wiedzą o istnieniu danego sklepu czy punktu usługowego, a mogą być zainteresowani jego ofertą.
Media społecznościowe mogą dziś zastępować tradycyjną pocztę pantoflową. Poprzez publikowanie treści związanych z lokalnymi wydarzeniami, promocjami czy nowościami możesz znacząco zwiększyć świadomość marki Twojego biznesu w grupie docelowej.
Czyli nawiązanie partnerstwa z innymi lokalnymi firmami w celu wzajemnego polecania swoich usług, co może przynieść widoczne korzyści właściwie od ręki. Przykładowo: salon kosmetyczny poleca klientkom zaprzyjaźniony salon fryzjerski i odwrotnie.
Choć to narzędzia reklamy internetowej cieszą się dziś największą popularnością i są najłatwiej dostępne, to w przypadku biznesów lokalnych wciąż warto pomyśleć o inwestycji w reklamę offline – na przykład wykupienie spotów w lokalnej rozgłośni radiowej, rozdawanie ulotek, wykupienie billboardu, rozwieszenie plakatów czy organizowanie akcji marketingu bezpośredniego w galerii handlowej.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.