Pierwsze pieniądze zarobione w ramach działalności gospodarczej dają równie dużą satysfakcję jak pierwsza wypłata – a może nawet większą, ponieważ są okupione stresem, ciężką pracą i podjęciem sporego ryzyka. Spróbuj opanować emocje i nie wydawać tych środków na przyjemności, a tym bardziej na zupełnie niepotrzebne „przymioty biznesowego sukcesu”, na przykład samochód w leasingu. Mamy znacznie lepsze pomysły, które możesz wcielić w życie nawet wtedy, gdy pierwszy zarobek jest bardzo skromny.
Nie ma lepszej formy inwestycji na samym początku w biznesie. Pierwsze zarobione pieniądze nie są pewnie na tyle spektakularne, aby można było rozpatrywać jakieś poważniejsze formy ich zainwestowania. Radzimy przeznaczyć te środki na książki, wartościowe kursy czy szkolenia, które pozwolą Ci stać się jeszcze lepszym przedsiębiorcą.
Jeśli zacząłeś biznes z tym, co miałeś w domu – na przykład starym komputerem i zdezelowanym biurkiem – to zrobiłeś bardzo mądrze, nie generując wydatków przed osiągnięciem pierwszych przychodów. Teraz sytuacja się zmieniła i skoro widzisz, że działalność zaczyna na siebie zarabiać, to możesz z czystym sumieniem zainwestować w poprawę warunków pracy.
Z tym raczej poczekaj, aż firma zacznie przynosić regularne przychody. Po kilku miesiącach rozkręcania biznesu zacznij już rozważać zatrudnienie kogoś do pomocy lub przynajmniej skorzystanie z outsourcingu różnych usług, co pozwoli Ci przenieść uciążliwe procesy poza działalność (np. księgowość, pisanie bloga firmowego, prowadzenie profili w mediach społecznościowych etc.).
Nie zapominamy o inwestowaniu w działania marketingowe, na co możesz sobie pozwolić już po osiągnięciu skromnego poziomu przychodów. Pamiętaj, że wydatki na marketing stanowią koszt uzyskania przychodu, dlatego może je traktować nie tylko w kategorii niezbędnej inwestycji w rozwój biznesu, ale także sposobu na mądrą optymalizację podatkową. Skromny budżet powinien wystarczyć np. na content marketing i SEO.
Pierwsze zarobione na swoim pieniądze możesz również przeznaczyć na rozpoczęcie procesu budowania marki i kreowania jej atrakcyjnego, profesjonalnego wizerunku. Na dobry początek zainwestuj w podstawowe narzędzia brandingu, czyli stronę internetową, logo, nazwę oraz slogan marki.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.