Data wpisu: 21.03.2023

Komunikacja elektroniczna z klientami – przegląd popularnych narzędzi

Obsługa klienta w dobie Internetu coraz rzadziej polega na osobistej rozmowie w cztery oczy czy przez telefon. Szczególnie młodsze pokolenie, urodzone już w XXI wieku, preferuje kontakt elektroniczny. Jest to wygodne rozwiązanie również dla samych przedsiębiorców, którzy mogą obsługiwać więcej zapytań i ograniczyć koszty obsługi do niezbędnego minimum. W naszym poradniku omawiamy kilka popularnych narzędzi do komunikacji elektronicznej z klientami.

E-mail

Zacznijmy od najpopularniejszego narzędzia komunikacji elektronicznej, czyli starego-dobrego e-maila. Co ciekawe, coraz mniej osób wybiera ten kanał, ponieważ napisanie maila jest stosunkowo czasochłonne. W dodatku trzeba znaleźć odpowiedni adres, a firmy nie zawsze aktualizują dane na swoich stronach internetowych. Problemem jest też ryzyko, że wiadomość – czy to od klienta, czy wysłana przez przedsiębiorcę – trafi do SPAM-u. Jednak mimo wszystko w kontaktach biznesowych mail nadal jest i długo jeszcze będzie kluczowym narzędziem komunikacji.

Formularz kontaktowy na stronie www

Obecnie standardem jest implementowanie, czyli umieszczanie formularza kontaktowego na stronie internetowej, która ma służyć do prezentowania oferty przedsiębiorstwa i stanowić jeden z kanałów komunikacji z potencjalnymi klientami. Formularz to o tyle dobry wybór, że wysłanie przez niego zapytania jest szybkie, łatwe i pozbawione ryzyka zaginięcia wiadomości.

Komercyjne komunikatory internetowe

Wiele firm korzysta już z takich komunikatorów, jak WhatsApp czy Messenger, traktując je jako podstawowe narzędzia komunikacji elektronicznej z klientami. Jest to dobry pomysł, zwłaszcza w sytuacji, gdy dotyczy mikro firm i przedsiębiorca promuje swoją markę głównie w mediach społecznościowych. Obsługa zapytań wysyłanych przez komunikatory jest jednak dość czasochłonna, z czego trzeba sobie zdawać sprawę.

Narzędzia do wideo rozmów

Z tych narzędzi korzysta stosunkowo niewiele firm – głównie szkoleniowe oraz oferujące usługi i produkty z kategorii nowoczesnych technologii. Aplikacje typu Skype czy Zoom mogą być natomiast bardzo pomocne na etapie omawiania szczegółów zamówienia z klientem znajdującym się w zupełnie innym regionie kraju, czy nawet za granicą. Udostępnienie takiego kanału komunikacji profesjonalizuje wizerunek marki przedsiębiorstwa.

Chatbot

Szalenie popularne chatboty mogą stanowić olbrzymie wsparcie w zakresie bieżącej obsługi zapytań od klientów. Robot jest w stanie odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania, a nawet pomóc klientowi w wyborze odpowiedniego produktu czy usługi. Możliwości sztucznej inteligencji zadziwiają, a jesteśmy dopiero u progu rozwoju tej technologii.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry