Coraz więcej firm decyduje się skorzystać z profesjonalnych usług rekrutacyjnych. Nic dziwnego: nawarstwiające się problemy z pozyskiwaniem pracowników nie tylko irytują, ale też odbijają się na wydajności przedsiębiorstw. Jeśli sam planujesz nawiązać współpracę z agencją pracy, to na dobry początek dowiedz się, jak zbudować poprawne i korzystne dla obu stron relacje.
Na samym początku musisz wyjaśnić agencji, kogo tak naprawdę szukasz. Liczą się nawet najdrobniejsze szczegóły, które pozwolą agencji stworzyć tzw. profil kandydata i na tej podstawie wybrać odpowiednią strategię rekrutacyjną.
Przed podpisaniem umowy z agencją dokładnie zapoznaj się z jej treścią. Dopytaj również o tak istotne kwestie, jak sposób rozliczenia usługi. Niektóre agencje pobierają wynagrodzenie z góry, dzięki czemu ich usługi są tańsze. Droższa, ale bezpieczniejsza dla Ciebie opcja, to wypłata wynagrodzenia uzależniona od efektu rekrutacji.
To ważne, aby rekrutacja nie przebiegała w formie dwugłosu. Skoro już zdecydowałeś się skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji, to nie wchodź w jej kompetencje, ale zdaj się w pełni na nią. Agencja powinna przejąć od Ciebie takie obowiązki, jak stworzenie i opublikowanie ogłoszeń, przyjmowanie podań kandydatów, selekcja, rozmowy kwalifikacyjne, ostateczna weryfikacja oraz wybranie kandydatów, którzy zostaną Ci przedstawieni.
Z pewnością w toku rekrutacji pojawią się kwestie wymagające szybkiego omówienia. Może się okazać, że agencja musi zmienić strategię i np. sięgnąć po headhunting, co jednak będzie wymagać modyfikacji oferty – a pisząc wprost podwyższenia proponowanego wynagrodzenia. Dlatego utrzymuj stały kontakt z agencją i jak najszybciej odpowiadaj na jej pytania, aby nie spowalniać rekrutacji.
Tak samo jest w przypadku przedstawienia Ci wybranych przez agencję kandydatów. Staraj się jak najszybciej zaopiniować te kandydatury, ponieważ te osoby mogą mieć kilka propozycji i nie będą w nieskończoność czekać, aż się zdecydujesz.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.