Podstawowym celem istnienia każdego biznesu jest generowanie przychodów. W końcu nikt nie prowadzi firmy charytatywnie, dlatego sam pomysł świadczenia jakichś usług za darmo wydaje się co najmniej intrygujący. Faktem jest natomiast, że w każdym biznesie istnieje przestrzeń do dawania czegoś klientom zupełnie gratis. Kilka przykładów znajdziesz w naszym poradniku.
Klient nie zawsze potrafi samodzielnie wybrać odpowiedni dla niego produkt czy usługę. W takiej sytuacji warto zaproponować bezpłatną pomoc i – co ważne – podejść do sprawy rzetelnie. Jeśli pomożesz klientowi w wybraniu takiego produktu/usługi, z którego rzeczywiście będzie zadowolony, to zainwestowany czas na pewno się zwróci. Z dużym prawdopodobieństwem zyskasz stałego klienta lub ambasadora marki, polecającego ją znajomym.
Tutaj trzeba postawić wyraźną granicę. Darmowa porada techniczna nie może być utożsamiana z komercyjną usługą doradczą. Bezpłatnie warto podpowiedzieć klientowi optymalne rozwiązanie, wskazać konkretne produkty i usługi z oferty przedsiębiorstwa, natomiast nie daj sobie wejść na głowę i nie poświęcaj klientowi zbyt wiele cennego, a niewynagradzanego czasu.
Gadżety to świetne narzędzie promocji marki. Są tanie, często przydatne i efektownie prezentują elementy identyfikacji wizualnej. Warto rozdawać je klientom, dzięki czemu nie tylko zyskamy ich sympatię, ale też znacząco przedłużymy ich kontakt z marką przedsiębiorstwa.
Choć wydaje się to czymś oczywistym, to niestety nie brakuje przedsiębiorców stosujących zasadę: obsługa do bramy i się nie znamy. Nie możesz tak traktować klientów, ponieważ prędzej czy później to z pewnością się na Tobie zemści.
Zapewnij klientom bezpłatną, zaangażowaną obsługę zarówno w trakcie realizacji zamówienia, jak i w rozsądnym okresie po sprzedaży – na przykład przez 1-2 tygodnie oferuj pomoc w uruchomieniu produktu, odpowiadaj na pytania dotyczące obsługi danej rzeczy czy korzystania z usługi etc.
Dodatkowo możesz zaproponować dłuższe, na przykład 6-miesięczne wsparcie techniczne, jako atrakcyjny gratis do zamówienia, który wyróżni Twoją ofertą na tle konkurencji – i to bez obniżania ceny.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.