Data wpisu: 04.06.2025

Dlaczego drobny przedsiębiorca powinien regularnie szukać pracy?

Tytułowa teza wydaje się absurdalna z punktu widzenia interesu przedsiębiorcy. W końcu podstawowym zadaniem właściciela firmy, nawet najmniejszej, jednoosobowej, jest rozwijanie własnego biznesu. Okazuje się jednak, że mikroprzedsiębiorcy powinni regularnie uczestniczyć w rekrutacjach na stanowiska zgodne z ich kwalifikacjami i świadczonymi usługami. Dlaczego? Oto kilka argumentów.

Motywacja do rozwijania firmy

Uczestnicząc w rekrutacjach możesz zyskać pewność, że jest spore zapotrzebowanie na Twoje umiejętności i usługi. To zawsze działa silnie motywacyjnie, szczególnie w momentach, w których idzie Ci słabiej, masz zastój w biznesie, popadasz w konflikt z klientami etc.

Poczucie bezpieczeństwa

Jeśli wysyłasz CV i w wielu przypadkach otrzymujesz zaproszenie na rozmowę, to możesz utwierdzić się w przekonaniu, że masz wysokie kwalifikacje. To daje poczucie bezpieczeństwa na wypadek pogorszenia się sytuacji w biznesie. Pisząc wprost: gdy z jakiegoś powodu stracisz ochotę do dalszego prowadzenia własnej firmy, zawsze będziesz mógł wrócić do pracy u kogoś. To daje ogromny komfort psychiczny.

Wycena swojej wartości

Wielu mikroprzedsiębiorców ma problem z wycenieniem swoich usług. Nie wie, czy może żądać stawki X, ponieważ nie ma żadnego punktu odniesienia. Temu właśnie służy szukanie pracy na wolnym rynku. Podczas rozmów kwalifikacyjnych poznasz wysokość proponowanego wynagrodzenia, dzięki czemu łatwiej będzie Ci ustalić rzetelny cennik usług, uwzględniając w nim podstawowe koszty prowadzenia działalności.

Nawiązanie kontaktów

Nawet jeśli na tym etapie nie planujesz rezygnacji z biznesu na rzecz etatu, to udział w procesach rekrutacyjnych może pozwolić Ci na nawiązanie cennych kontaktów, przydatnych zarówno na obecnym, jak i przyszłych etapach kariery zawodowej. Kto wie, może okaże się, że potencjalny pracodawca jest otwarty na współpracę w modelu B2B, gdzie będziesz realizować zlecenia na jego rzecz z pozycji przedsiębiorcy, pozyskując nowego klienta i dalej rozwijając swój mały biznes.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry