Data wpisu: 05.04.2022

Twoja firma pomaga Ukrainie? Sprawdź, dlaczego WARTO się tym pochwalić

Jak Polska długa i szeroka rzuciliśmy się do pomagania uchodźcom wojennym z Ukrainy. Jako naród i kraj zdaliśmy wielki egzamin z człowieczeństwa, stając się wzorem dla całego świata. Marka Polski bardzo na tym zyskała, ale ten efekt obserwujemy również w skali lokalnej i biznesowej. Mnóstwo firm pomagających Ukrainie odnosi z tego tytułu wymierne korzyści. Jeśli Twoje przedsiębiorstwo także wspiera uchodźców, na przykład oferując darmowy transport czy zbierając dary, to nie wahaj się tym pochwalić. Dlaczego? Oto najważniejsze argumenty.

Ważny element idei CSR

Pomaganie Ukrainie jest wręcz modelowym przykładem CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu. Idea jest prosta: firmy dzielą się swoim sukcesem biznesowym (i tym samym finansowym) z tymi, którzy tego najbardziej potrzebują. W ten sposób można naocznie pokazać, jakie korzyści dla społeczeństwa wynikają z dochodowych biznesów, które są nie tylko pracodawcami, ale również podmiotami wrażliwymi na krzywdę i potrzeby słabszych. 

Korzyści wizerunkowe

Choć może to zabrzmieć cynicznie, to bądźmy dorośli – pomaganie jest znakomitym sposobem na poprawienie notowań firmy i zbudowanie atrakcyjnej, zaufanej marki przedsiębiorstwa w oczach zwłaszcza lokalnej społeczności. Jeśli więc niesiesz realną pomoc, robisz to w sposób kreatywny i bezinteresowny, to sam daj sobie za to prezent informując o tym np. na firmowej stronie www czy w mediach społecznościowych.

Darmowa reklama

Jest wiele przykładów firm, najczęściej małych, o lokalnym zasięgu, o których istnieniu klienci dowiedzieli się dopiero w ostatnich tygodniach. Te przedsiębiorstwa, które mocno zaangażowały się w pomaganie Ukrainie, na przykład udostępniając swoją przestrzeń magazynową na skład darów, siłą rzeczy zrobiły sobie darmową reklamę. Osoby z sąsiedztwa mogą się dzięki temu dowiedzieć, że gdzieś w okolicy jest firma sprzedająca np. okna, której pracownicy mają wielkie serca i na pewno warto skorzystać z jej oferty.

Zachęta dla innych firm

To ważny argument, który może Cię ostatecznie przekonać, że warto jednak wspomnieć w kilku miejscach o organizowanej przez Twoją firmę pomocy. Być może dzięki temu zmotywujesz innych przedsiębiorców do zakasania rękawów, przekazania darów, pieniędzy, udzielenia zakwaterowania? W ten sposób może się stworzyć sieć biznesowej dobroci, bardzo potrzebnej w czasie, gdy w Polsce praktycznie z miesiąca na miesiąc przybyło ponad 2 miliony mieszkańców.

Dlatego zapamiętaj: nie ma nic złego w pokazywaniu swojego zaangażowania w pomaganie Ukrainie. Nie należy też mylić tego z pomaganiem na pokaz. 


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry