Na pewno zauważyłeś, że wszyscy dookoła wieszczą nadciągający kryzys gospodarczy. Z jednej strony jest to dobra informacja (ponieważ większość zazwyczaj się myli), z drugiej jednak obawa przed pogorszeniem się koniunktury powinna Cię zmotywować do opracowania własnego planu antykryzysowego. Jednym z jego kluczowych elementów jest nowa, profesjonalna strona internetowa dla firmy. Dlaczego warto w nią zainwestować właśnie teraz, a już szczególnie z myślą o kryzysie? Sprawdź najważniejsze argumenty.
Jeśli chcesz utrzymać lub nawet zwiększyć poziom sprzedaży w kryzysie, to musisz dopasować swoją ofertę do aktualnej sytuacji rynkowej. Być może będzie to wymagać od Ciebie wprowadzenia nowych produktów czy zmodyfikowania obecnych. Bezsprzecznie najlepszym miejscem do prezentacji oferty firmy jest jej strona internetowa. Zadbaj o to, aby była atrakcyjna, czytelna, funkcjonalna i zachęcała użytkowników do kontaktu czy bezpośredniego zakupu.
To nie jest tak, że w czasie kryzysu nikt nie wydaje pieniędzy. Ludzie nadal muszą kupować różne dobra. Różnica polega na tym, że będą to robić z większą ostrożnością, dwa razy oglądając każdą złotówkę. Na znaczeniu zyska wysoka jakość i jej dobry stosunek do ceny produktu, a także zaufanie do marki, która za nim stoi.
W kryzysowych czasach najlepiej radzą sobie te firmy, które mają ugruntowaną pozycję, cieszą się dobrą opinią i stanowią pierwszy wybór dla konsumentów. Paradoksalnie nie muszą one wcale obniżać cen. Tak buduje się biznesy z myślą o dekoniunkturze (w czasach euforii każdy może zrobić zyskowny biznes – to żadna sztuka). Nie da się tego zrobić bez odpowiednich inwestycji, przede wszystkim w wizerunek, a strona internetowa jest do tego po prostu konieczna.
Kryzys kryzysem, ale czy wiesz, że nawet w pandemicznym 2020 roku rynek reklamy internetowej w Polsce wciąż rósł? To pokazuje, że marketing online jest niezbędny do promowania biznesu i pozyskiwania nowych klientów, niezależnie od sytuacji gospodarczej.
Jeśli chcesz, aby Twoja firma była widoczna w sieci, to musisz zacząć od zainwestowania w porządną stronę internetową. To wizytówka Twojego biznesu, która będzie wspierać sprzedaż zarówno w czasie koniunktury, jak i spowolnienia.
Nie tylko Ty obawiasz się nadciągającego kryzysu gospodarczego (podkreślmy: ewentualnego!). Podobne nastawienie prawdopodobnie ma Twoja konkurencja. Pytanie brzmi: czy zwiększając swoją aktywność na polu marketingu i inwestując w poprawę wizerunku biznesu zyskasz przewagę nad nastawioną defensywnie konkurencją? Oczywiście, że tak.
Uwaga: Chcesz skuteczniej budować przewagę nad swoją konkurencją? To obowiązkowo pomyśl o działaniach w innych krajach Europy i co za tym idzie o witrynie internetowej w obcym języku. By jednak spełniła ona swoją rolę pamiętaj, aby wszystkie teksty na niej powierzyć do tłumaczenia zawodowemu tłumaczowi.
Każdy kryzys kiedyś mija (historycznie recesje trwają do 18 miesięcy). Im lepiej przygotujesz swój biznes na ten trudniejszy czas, tym szybsze i dynamiczniejsze odbicie stanie się jego udziałem. Gdy wróci koniunktura, to Ty będziesz już dysponować odpowiednimi narzędziami do pozyskiwania nowych klientów – a Twoja konkurencja dopiero zacznie się do tego zabierać.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.