Newsletter to wciąż popularna forma komunikacji marki biznesowej z klientami. Firmy rozsyłają newsletter nie tylko po to, aby poinformować o nowościach w ofercie, ale też w celu prozaicznego podtrzymania kontaktu i utrwalenia raz nawiązanej relacji. W naszym poradniku podpowiadamy, kiedy na pewno warto wysyłać newsletter do klientów.
Newsletter może być bardzo fajnym elementem kampanii content marketingowej, która ma na celu zbudowanie eksperckiego wizerunku marki i tym samym zyskanie zaufania klientów. Połączenie bloga, artykułów sponsorowanych oraz treści w newsletterze zapewni Ci szeroki strumień dotarcia do klientów z wartościowym, merytorycznym przekazem.
To ważne, aby na emisję newslettera decydować się z pełnym przekonaniem i po uprzedniej analizie realnych możliwości tworzenia atrakcyjnych treści. Newsletter powinien być rozsyłany z ustaloną częstotliwością – nie może być tak, że po jednorazowej wysyłce nastąpi kilkumiesięczna przerwa, ponieważ „nie ma o czym pisać”.
Newsletter może być dodatkowym i całkiem skutecznym narzędziem sprzedaży. Wystarczy poinformować jego odbiorców, że każda wysyłka będzie zawierać ekskluzywne oferty, tylko dla osób zapisanych do bazy mailingowej firmy. Jednocześnie będzie to sprytny sposób na szybkie zbudowanie listy odbiorców newslettera.
Co prawda newsletter nie jest narzędziem reklamy, ale może wspierać podstawową kampanię, pozwalając również na zmniejszenie jej budżetu – na przykład na reklamy kolportowane w mediach społecznościowych.
Dzięki newsletterowi możesz zachować stały kontakt z pokaźną grupą klientów, zwiększając świadomość istnienia marki, prezentując aktualne oferty i docelowo mogąc ograniczyć budżet reklamowy.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.