Data wpisu: 26.05.2022

Langsam, langsam, czyli powolne strategie marketingowe, którym trzeba dać czas

Niemieckie słowo „langsam”, czyli powolny/powoli, doskonale oddaje naturę tego narodu – niepodejmującego raptownych decyzji, za to konsekwentnie dążącego do obranego celu. Ta taktyka jest niezwykle skuteczna, o czym świadczy fakt, że Niemcy są największą gospodarką w Europie i jedną z największych na świecie. Warto brać z nich przykład również w skali własnego biznesu, szczególnie gdy chodzi o wybór strategii marketingowych. W naszym poradniku omawiamy te bardzo powolne, za to przynoszące efekty w długim terminie.

Content marketing

To wyjątkowo „powolna” strategia, po której nie możesz oczekiwać natychmiastowych efektów. Można ją porównać do inwestowania długoterminowego, które przyniesie owoce dopiero po kilkunastu miesiącach, a często po kilku latach. To dlatego wielu przedsiębiorców przedwcześnie kończy działania w tym obszarze, nie zdając sobie początkowo sprawy z tego, że content marketing nie jest reklamą, ale strategią wizerunkową z bardzo długą stopą zwrotu.

SEO

Wbrew obiegowej opinii dobra kampania SEO także nie przyniesie szybkich efektów. Owszem, już po kilku miesiącach można zauważyć poprawę pozycji strony w wyszukiwarce, natomiast trzeba się także liczyć z często gwałtownymi wahaniami tego wskaźnika.

Stabilne efekty kampania SEO przynosi po minimum roku, co wynika również z tego, że niezbędne jest tutaj wykorzystanie elementów content marketingu – a ten, jak już wyjaśniliśmy, na pewno nie należy do kategorii szybkich strategii.

Employer branding

Jest to strategia, która ma na celu ocieplenie i uatrakcyjnienie wizerunku biznesu jako pracodawcy. W dobie ogromnych problemów ze znalezieniem pracowników na zainwestowanie w employer branding decyduje się coraz więcej firm. Problem w tym, że przedsiębiorcy zwykle oczekują szybkich efektów, a na te niestety trzeba trochę poczekać – zwłaszcza, jeśli firma wcześniej nie podejmowała w tym kierunku żadnych sensownych kroków i w ogóle nie dbała o wizerunek rzetelnego pracodawcy.

Social media marketing

Wśród przedsiębiorców panuje nieuzasadnione przekonanie, że marketing w mediach społecznościowych jest prosty i szybki – wystarczy założyć profil, zapłacić za reklamę, wrzucić kilka głupkowatych postów i gotowe. Nic bardziej mylnego, a już na pewno nie w dzisiejszych czasach.

Budowanie zasięgów marki w social media jest bardzo żmudnym, długotrwałym procesem, na którego efekty trzeba często poczekać kilkanaście miesięcy. Zaznaczamy przy tym, że mówimy o efekcie organicznym, niezwiązanym z płatnymi narzędziami pozyskiwania ruchu (często sztucznego i mało wartościowego).


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry