Data wpisu: 26.04.2025

Materiały POS – czym są i jak wspierają sprzedaż?

W dobie powszechnie używanych narzędzi marketingu online, trochę zapomnieliśmy, że bardzo dobre efekty wciąż może przynieść reklama bezpośrednia. Realizuje się ją przy pomocy fizycznych nośników, takich jak materiały POS. Czym są te materiały? Jakie są ich przykłady? Wreszcie: dlaczego warto w nie zainwestować? Zapraszamy do lektury naszego poradnika.

Czym materiały POS?

POS (Point of Sale), czyli w wolnym tłumaczeniu „miejsca sprzedaży”, to nic innego jak fizyczna przestrzeń, w której klient podejmuje decyzję o zakupie. Materiałami POS są zatem wszystkie elementy wspierające sprzedaż, które bezpośrednio oddziałują na klienta i mogą skłonić go do wybrania konkretnej oferty.

Zadaniem materiałów POS jest nie tylko przyciąganie uwagi potencjalnych klientów, ale też przekazywanie kluczowych informacji o produkcie czy usłudze, edukowanie oraz budowanie świadomości marki i uatrakcyjnianie jej wizerunku.

Za materiały POS możemy więc uznać wszelkie nośniki elementów identyfikacji wizualnej marki, które służą bezpośredniej komunikacji z klientem w przestrzeni publicznej.

Przykłady materiałów POS

Materiały POS to bardzo obszerne pojęcie. Większość z nas ma z nimi kontakt na co dzień, choć nie zawsze zdajemy sobie sprawę z tego, że służą angażowaniu naszej uwagi. Przykładami takich materiałów mogą być m.in.:

  • Standy reklamowe;
  • Wobblery (tzw. kiwaki);
  • Plakaty;
  • Roll-upy;
  • Naklejki;
  • Reklamy wyświetlane na monitorach w komunikacji publicznej;
  • Testery, próbniki;
  • Gadżety reklamowe;
  • Ulotki, broszury.

Dlaczego materiały POS są skuteczne?

Podstawą skuteczności materiałów POS jest to, że mamy z nimi kontakt w miejscu i momencie podejmowania decyzji zakupowej. Widząc jakiś produkt, który jest atrakcyjnie wyeksponowany, możemy nabrać nieodpartej ochoty na to, aby go kupić. Tutaj przykładem będzie sytuacja, w której wchodzimy do galerii handlowej tylko po jakiś drobiazg, po czym wychodzimy obładowani zakupami, ulegając przekazowi marketingowemu.

Materiały POS świetnie wspierają działania promocyjne, idealnie nadając się do reklamowania promocji czy zakupów na ostatnią chwilę. Można je łatwo personalizować na potrzeby konkretnej grupy docelowej. Są przy tym relatywnie tanie i stanowią przyjemną odmianę dla odbiorców treści, którzy coraz częściej odczuwają dziś przesyt kampaniami online i cyfrowymi nośnikami reklamy.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry