Data wpisu: 01.03.2023

Skuteczny marketing na Facebooku – o czym trzeba pamiętać?

Facebook, choć powoli ustępuje pola TikTokowi (szczególnie wśród młodszych użytkowników), pozostaje jednym z najpopularniejszych miejsc promocji firmy. Platforma oferuje szereg narzędzi, z których mogą korzystać przedsiębiorcy w ramach nie tylko klasycznego social media marketingu, ale też stricte dla celów sprzedażowych. Wiele firm wręcz traktuje Facebook jako podstawowy kanał sprzedaży. Jeśli dopiero przymierzasz się do wypróbowania marketingu na Facebooku, to na dobry początek przyswój sobie kilka podstawowych zasad, które omawiamy w naszym poradniku.

Wykorzystaj stronę na Facebooku do prezentowania efektów swojej pracy

Nudne posty o niczym to słaba forma marketingu na Facebooku. Jeśli zakładasz profil marki stricte w celu promowania jej oferty, to na dobry początek przygotuj dopieszczone posty z prezentacją kompetencji przedsiębiorstwa. Przykładowo: jeśli prowadzisz myjnię samochodową, to zrób sesję zdjęciową z efektem „przed” i „po”. Takie posty z pewnością trafią na podatny grunt i przyciągną uwagę potencjalnych klientów.

Zadbaj o social proof

Facebook to świetne miejsce do kreowania atrakcyjnego, zaufanego wizerunku marki przedsiębiorstwa. Wymaga to jednak udostępnienia dowodów na jakość produktów i usług świadczonych przez firmę. Tę funkcję idealnie spełniają pozytywne opinie dotychczasowych klientów, dlatego warto zadbać o ich sukcesywne pozyskiwanie (np. udzielenie symbolicznego rabatu w zamian za wystawienie opinii na Facebooku).

Eksperymentuj z reklamami

Skuteczny marketing na Facebooku można robić również bez ponoszenia kosztów reklamy, jednak co jakiś czas warto zdecydować się na płatną promocję kluczowych postów czy po prostu na emisję reklamy. W ten sposób możesz ocenić rzeczywisty wpływ inwestycji na przychody czy liczbę zapytań od potencjalnych klientów.

Zadbaj o komunikację z potencjalnymi klientami

Decydując się na marketing na Facebooku musisz mieć świadomość, że konieczne będzie umożliwienie klientom komunikacji bezpośrednio z poziomu tego portalu. Ktoś, kto wyśle zapytanie przez Messenger czy zostawi prośbę o ofertę w komentarzu, będzie oczekiwać, że otrzyma ją również via Facebook/Messenger. Zadbaj więc o to, aby komunikacja za pośrednictwem tych narzędzi była sprawna i realizowana na bieżąco.

Postaw na automatyzację obsługi klienta

Facebook oferuje proste w obsłudze narzędzia, dzięki którym można niemal całkowicie zautomatyzować obsługę klienta na tej platformie. Wykorzystuje się do tego chatbot zbudowany w oparciu o aplikację Messenger.

Robot może odpowiadać na najczęściej zadawane pytania oraz prowadzić potencjalnego klienta za rękę, ułatwiając mu wybór konkretnego produktu, usługi czy nawiązanie bezpośredniego kontaktu z osobą odpowiedzialną za obsługę.

Jeśli masz sformatowaną ofertę, która nie wymaga każdorazowego dopasowania do konkretnego klienta, to automatyzacja sprzedaży na Facebooku jest jak najbardziej możliwa. Warto się tym zainteresować, aby zyskać skuteczny i prawie bezobsługowy kanał pozyskiwania zamówień.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry