Data wpisu: 04.11.2022

Najważniejsze zalety marketingu rekomendacji

Marketing rekomendacji to wciąż egzotyczne zjawisko dla większości polskich przedsiębiorców. Może inaczej: wiele firm nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, że wykorzystuje tę strategię. Polega ona na rekomendowaniu usług partnerów biznesowych swoim klientom, przy jednoczesnym korzystaniu z zasady wzajemności. W ten sposób można znacząco zwiększyć zasięg oferty i zaoszczędzić na pozyskiwaniu klientów. Poznaj najważniejsze zalety marketingu rekomendacji.

Pominięcie kilku etapów lejka sprzedażowego

Klasyczny lejek sprzedażowy składa się z pięciu etapów. Marketing rekomendacji pozwala nam pominąć minimum dwa pierwsze, czyli zdobycie uwagi oraz zainteresowanie. Klient, któremu nasza oferta została polecona przez firmę, której ufa (ponieważ już korzysta z jej usług), może od razu przejść do fazy pożądania, czyli poprosić o przedstawienie oferty. To znacząco skraca proces pozyskania klienta i tym samym zwiększa szansę na sprzedaż.

Niższy koszt pozyskania klienta

Wynika to po prostu z wspomnianego wcześniej skrócenia lejka sprzedażowego. Aktywne wykorzystywanie marketingu rekomendacji w swojej strategii marketingowej pozwala ograniczyć koszty reklamy. Inni partnerzy polecający nasze usługi stają się niejako ambasadorami marki, którzy przybliżą ją swoim klientom. Nie musimy więc już liczyć na to, że klient natknie się na reklamę marki w sieci.

Zyskanie wdzięczności klienta

Nie zapominajmy, że marketing rekomendacji bazuje na wzajemności. Skoro Ty korzystasz z czyichś poleceń, to sam powinieneś rekomendować usługi partnerów własnym klientom. Przynosi to wymierne korzyści, ponieważ kompleksowo obsłużony klient zawsze odczuwa wdzięczność w stosunku do polecającego przedsiębiorcy. Nie musi tracić czasu na szukanie innych wykonawców, może zaufać Twojej rekomendacji i tym samym przejść do etapu lojalności – końcowego odcinka lejka sprzedażowego.

Poszerzenie zakresu oferty

W marketingu rekomendacji chodzi również o to, aby móc zaoferować klientom szereg dodatkowych usług spoza spektrum własnych kompetencji. Jeśli np. masz firmę elektryczną, która nie zajmuje się niskimi napięciami, natomiast masz partnera od sieci teleinformatycznych i systemów inteligentnego domu, to możesz zaoferować klientom kompleksową obsługę w zakresie budowy instalacji na potrzeby domu czy firmy.

Marketing rekomendacji przynosi firmom wymierne korzyści, a wykorzystanie tej strategii nie jest wcale ani trudne, ani czasochłonne, ani tym bardziej kosztowne. Punktem wyjścia do tego jest znalezienie rzetelnych partnerów biznesowych, którzy będą polecać Twoje usługi bez oczekiwania prowizji, jedynie licząc na wzajemność.

Jak marketing rekomendacji działa w praktyce? Dowiesz się tego z osobnego artykułu z naszych poradników.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry