Data wpisu: 06.08.2021

Nie masz cennika na stronie firmy? Sprawdź, dlaczego to błąd

Na pewno rozumiesz, że strona internetowa jest podstawowym narzędziem do komunikowania się z klientami w sieci. Jej brak mocno komplikuje starania o zbudowanie silnej pozycji w branży i zwiększenie sprzedaży. Czy jednak wiesz, że nawet profesjonalna witryna pozbawiona cennika może być kulą u nogi dla Twojego biznesu? Dowiedz się, dlaczego błędem jest rezygnacja z podawania cen bezpośrednio na stronie firmy.

Tracisz część potencjalnych klientów

Mamy na myśli te osoby, które z zasady nie chcą tracić czasu na kontaktowanie się z firmami przed poznaniem cennika. Można je łatwo zrozumieć: sam pewnie często zerkasz na ceny w restauracji, zanim zajmiesz miejsce przy stoliku. W ten sposób chcemy się zabezpieczyć przed szokiem cenowym, ale też kłopotliwą koniecznością wyjaśniania, dlaczego rezygnujemy z zakupu.

I właśnie z myślą o takich osobach powinieneś umieścić na stronie internetowej firmy choćby podstawowy cennik. Jeśli specyfika Twojego biznesu uniemożliwia precyzyjne podanie cen (np. wykonujesz meble na zamówienie), to dobrym pomysłem będzie zamieszczenie na stronie przykładów dotychczasowych realizacji wraz z kwotą, jaką zapłacił klient.

Zwiększasz obciążenie pracowników (i siebie)

Chodzi o to, że osoby, które jednak postanowią nawiązać kontakt z Twoją firmą, w większości będą wysyłać maile lub dzwonić z pytaniem o ceny. Nie licz na to, że większość takich kontaktów zakończy się nawiązaniem współpracy – będzie dokładnie odwrotnie. Twoi pracownicy i Ty sam będziecie przygotowywać stosy ofert, które później pozostaną bez odpowiedzi.

Tracisz czas na obsługę nie tych klientów, na których Ci zależy

Pamiętaj, że cennik na stronie internetowej firmy pełni zarówno funkcję informacyjną, jak i wizerunkową. Pozycjonuje markę przedsiębiorstwa, ponieważ zakres cen mówi wiele o grupie docelowej, do której kierujesz swoją ofertą.

Pisząc wprost: gdy jest drogo, to klienci z chudszymi portfelami nie będą nawet prosić o ofertę, co zaoszczędzi Ci mnóstwo czasu. Analogicznie: jeśli nie chcesz obsługiwać klientów z półki premium, bo nie masz do tego zasobów ani kompetencji, to niskie ceny z pewnością ich odstraszą.

Utrudniasz klientom porównanie Twojej oferty z konkurencją

Brak cennika na stronie firmowej spokojnie można podciągnąć pod błąd w UX witryny. Odwiedzające ją osoby nie będą mogły zdobyć istotnych dla siebie informacji, a także zestawić Twojej oferty z tym, co proponuje konkurencja. Dla bezpieczeństwa wybiorą więc inną firmę, która gra z nimi w otwarte karty.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry