Na pewno zdajesz sobie sprawę, że warunkiem sukcesu w biznesie jest wyróżnienie się na tle konkurencji. Możesz to zrobić poprzez zaproponowanie bardzo niskich cen, ale ten kierunek nie ma na dłuższą metę przyszłości. Znacznie mądrzej jest od początku budować wiarygodną markę, która zdobędzie zaufanie klientów. Tutaj niezbędne jest zainwestowanie w tzw. pakiet startowy. Co się na niego składa? Przeczytaj.
Profesjonalna identyfikacja wizualna buduje świadomość marki i zwiększa jej atrakcyjność w oczach klientów. To daje Ci możliwość ustalenia wyższych cen i zawalczenia o poważniejsze zlecenia. Napiszemy brutalnie: bez marki będziesz skazany na zadowalanie się rynkowymi ochłapami i zamiast być biznesmenem, zostaniesz pracownikiem swojej firmy. To z kolei prędzej czy później skończy się narastaniem frustracji. Nie idź tą drogą.
Pierwszym i w praktyce najważniejszym elementem jest oczywiście nazwa firmy/produktu. Powinna ona współgrać z przedmiotem działalności, ale nie musi to być nawiązanie dosłowne i prymitywne. Chcesz sprzedawać rolety okienne? Sam przyznasz, że „Roletex” brzmi słabo. Postaraj się wymyślić coś oryginalnego (też nie do przesady), a najlepiej skorzystaj z pomocy profesjonalnego copywritera.
Nazwa gotowa? Pora zabrać się za logo. To najważniejszy znak, z jakim będzie kojarzona Twoja marka. Logo musi być maksymalnie profesjonalne, zapadać w pamięć, a także od razu pozycjonować Twoją markę na rynku. Klienci będą postrzegać Twoją firmę właśnie przez pryzmat logo, dlatego na jego projekt trzeba poświęcić znaczącą część budżetu promocyjnego. Pamiętaj, że logo zostanie z Tobą na długo, dlatego nie ma sensu inwestować w coś „na próbę”.
Strona internetowa – jest absolutnie niezbędna i, podobnie jak w przypadku logo, nie można oszczędzać na jej projekcie. Strona to miejsce, w którym klienci po raz pierwszy będą mieć kontakt z Twoją firmą. Ich wrażenia muszą być jak najbardziej pozytywne, bo nikt nie ma dziś czasu na zlecanie usług niewiarygodnym przedsiębiorcom. Już na tym etapie musisz przekonać swoich klientów, że warto Ci zaufać. Strona powinna być nie tylko nowoczesna, ale też przejrzysta i wypełniona profesjonalną treścią, dobrze opisującą przedmiot Twojej działalności.
Mogłoby się wydawać, że w czasach Internetu papeteria jest czymś zbędnym, ale to nieprawda. Nadal możesz, a wręcz powinieneś, spotykać się z klientami twarzą w twarz, a wtedy będą Ci potrzebne profesjonalne nośniki identyfikacji Twojej firmy: wizytówki, teczki, papier firmowy etc. Te drobiazgi robią dobre wrażenie, a przede wszystkim pozwalają kontrahentowi myśleć, że ma do czynienia z poważnym przedsiębiorcą.
Nie licz na stany pośrednie. W przypadku elementów identyfikacji wizualnej obowiązuje system binarny, czyli może być tanio i źle lub drogo i dobrze. Z tym „drogo” nie ma też co przesadzać. Inwestycja rzędu kilku tysięcy złotych za komplet (profesjonalna strona, świetne logo, kreatywna nazwa, projekty papeterii) nie powinna wykończyć Cię finansowo, choć rozumiemy, że na starcie z biznesem raczej nie narzekasz na nadmiar gotówki.
Pamiętaj jednak, że zainwestowanie w słabą identyfikację wizualną jest po prostu wyrzuceniem pieniędzy w błoto. Amatorsko zaprojektowane elementy będą złą wizytówką Twojej firmy i nie pozwolą Ci zbudować wiarygodnej marki w oczach klientów. Skończy się to tym, że za jakiś czas i tak będziesz musiał wydać kolejne pieniądze na następne projekty, ryzykując przy tym konieczność rozpoczęcia całego procesu tworzenia marki od nowa.
Ciekawą opcją dla przedsiębiorców, którzy wchodzą na rynek i nie mają ani funduszy, ani pomysłu na stworzenie profesjonalnej identyfikacji wizualnej marki, jest przyłączenie się do Grupy Soluma. Przy bardzo niskim tzw. progu wejścia dostaniesz od nas komplet elementów, włącznie z nazwą, która będzie podparta renomowaną, zastrzeżoną marką „Soluma”.
Dodatkowo otrzymasz pełne wsparcie od doświadczonej kadry, która pomoże Ci w rozwijaniu biznesu, oczywiście bez żadnej ingerencji w charakter prowadzonej działalności.
Omówiliśmy tylko fragment złożonego procesu zakładania firmy i wprowadzania jej na rynek. Jeśli szukasz kompleksowej wiedzy na ten temat, zajrzyj do naszego poradnika.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.