Data wpisu: 23.02.2023

Jak zwiększyć atrakcyjność ogłoszenia o pracę?

Czy wiesz, że większość ogłoszeń o pracę publikowanych na popularnych portalach internetowych pozostaje niezauważonych przez potencjalnych odbiorców? To nie tylko skutek słabego wyróżnienia ogłoszenia (lub jego braku), ale także – czy może przede wszystkim – niskiej atrakcyjności anonsu. Szukając pracowników warto zadbać o to, aby ogłoszenie było interesujące, przyciągało uwagę i znacznie zwiększało prawdopodobieństwo, że kandydat zdecyduje się na nie odpowiedzieć. Konkretny? Mamy dla Ciebie kilka wskazówek.

Skup się na tytule ogłoszenia

To tytuł jest tym elementem, który przekonuje do zapoznania się z treścią ogłoszenia lub wprost przeciwnie – zniechęca do otwarcia oferty. W tytule zawrzyj kilka ważnych dla kandydatów informacji, np. podaj proponowaną pensję czy cokolwiek, co wyróżni Twoje ogłoszenie na tle konkurencji (wolne weekendy, brak pracy w delegacji, darmowe obiady w pracy etc.).

Nie lej wody, nie używaj wyświechtanych sloganów

Lanie wody to prosta droga do tego, aby Twoje ogłoszenie zostało pominięte przez odpowiednich kandydatów. Staraj się również nie stosować szablonowych, wyświechtanych sloganów, które znajdziemy w co drugim ogłoszeniu („oferujemy pracę w stabilnym przedsiębiorstwie”, „w związku z rozwojem szukamy…” itd.).

Dopasuj język do odbiorcy ogłoszenia

Jako pracodawca wiesz, kogo szukasz na dane stanowisko i wiesz, jacy ludzie mogą być zainteresowani taką pracą. Nie będzie więc dla Ciebie problemem napisanie ogłoszenia takim językiem, który jest zrozumiały i wręcz atrakcyjny dla odbiorców.

Jeśli np. potrzebujesz niewykwalifikowanych pracowników produkcji, którym możesz zapłacić minimalną krajową, to po co pisać, że od kandydatów oczekujesz „zaangażowania” i „efektywności”? Lepiej będzie w prostych słowach opisać stanowisko i wskazać na konkretne oczekiwania względem kandydatów.

Podaj jak najwięcej szczegółów

Szczegółowy opis stanowiska to coś, czego oczekują osoby szukające pracy. Mało kto jeszcze daje się skusić na ofertę, w której zaznaczono, że do obowiązków kandydata będzie należeć np. „dbanie o atrakcyjną prezentację marki wśród klientów” – nie lepiej od razu napisać, że szukasz osoby do rozdawania ulotek czy spacerowania po mieście z reklamą firmy?

Podaj oferowane zarobki!

Manierą polskich pracodawców jest to, że traktują kwestię zarobków niemal na równi z tajemnicą państwową. Dlaczego? Przecież podając konkretną kwotę, jaką możesz zaoferować, z miejsca odsiewasz kandydatów, którzy nie będą zainteresowani taką pensją i tym samym zaoszczędzisz sobie i im sporo czasu.

Podanie zarobków w ogłoszeniu to najlepszy sposób na jego wyróżnienie, zwiększenie liczby wyświetleń oraz przekonanie odpowiednich kandydatów do przysłania CV. Naprawdę nie ma sensu ukrywać tej informacji do samego etapu rozmowy kwalifikacyjnej.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry