Każda marka biznesowa powinna być chroniona przed szkalowaniem jej wizerunku, co w dobie Internetu może nastąpić dosłownie w każdej chwili. Wystarczy jeden wyjątkowo złośliwy i pamiętliwy klient, aby wokół marki zrobiło się niepożądane zamieszanie. Jeśli Twój biznes właśnie przechodzi przez taki kryzys, to w ochronę jego wizerunku warto zaangażować prawnika. Sprawdź, kiedy jest to wręcz niezbędne.
Jeśli masz uzasadnione podejrzenie, że za próby szkalowania wizerunku Twojej marki odpowiada konkurencja, to warto od razu skontaktować się z prawnikiem mającym doświadczenie w tego typu sprawach.
Zwykle wystarczy jedno konkretne pismo wzywające do zaprzestania tego typu działań, aby konkurencja dała sobie spokój widząc, że ma do czynienia z przedsiębiorcą podchodzącym poważnie do kwestii ochrony wizerunku swojej marki.
Czasami kryzys wizerunkowy jest wywołany całą kampanią hejtu zorganizowaną przez niezadowolonego klienta. W takiej sytuacji warto podjąć z nim negocjacje i spróbować ustalić, co tak naprawdę się stało.
Niektórzy klienci są jednak na tyle zapalczywi, że jedyny język, jaki mogą zrozumieć i potraktować poważnie, to ten prawniczy.
Szkalowanie wizerunku to jedno, ale gdy w grę wchodzą zarzuty, które mogą podważać zaufanie do marki, a nawet narażać ją na bardzo poważne straty finansowe, to nie ma na co czekać. Warto tutaj skorzystać z profesjonalnej obsługi prawnej w zakresie m.in. ustalenia źródła zarzutów oraz wymuszenia na autorach nieprawdziwych opinii zaprzestania takich działań.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.