W życiu, jak i w biznesie, warto uczyć się od najlepszych. Za takich mogą uchodzić właściciele świetnie prosperujących firm, obecnych na rynku od lat i mających silną, rozpoznawalną markę. Tych przedsiębiorców łączy to, że nie potrafiliby sobie wyobrazić prowadzenia biznesu w taki sposób, w jaki robi to większość właścicieli małych firm. Kilkoma przykładami dzielimy się w naszym poradniku.
Jasne, że właściciele świetnie prosperujących firm nie osiągnęli swojego statusu dzięki lenistwu i nie zaniedbują swoich biznesów. Jednak trzeba odróżnić mądre zarządzanie firmą od zaharowywania się na śmierć. Czołowi przedsiębiorcy nie znają takiego zjawiska, ponieważ wiedzą, że nawet jeśli przez kilka dni nie pojawią się w biurze, to firma w ogóle tego nie odczuje.
Dla właścicieli dobrze zbudowanych biznesów jest to kompletnie abstrakcyjny problem. Tacy przedsiębiorcy nie tylko mają czas na urlop, ale wręcz mogą sobie na niego pozwolić kilka razy w roku i wtedy, gdy mają na to ochotę. Rozmarzyłeś się? W takim razie masz motywację, aby nareszcie zmienić coś w swoim biznesie.
Żaden z właścicieli czołowych firm w naszym kraju nie odpowiada w 100% za wszystkie działania przedsiębiorstwa. Od tego są managerowie, dyrektorzy czy – w przypadku małych firm – najcenniejsi pracownicy. Umiejętność stopniowego przekazywania kompetencji innym jest cechą charakteryzującą najlepszych przedsiębiorców, którzy osiągnęli duży sukces w biznesie.
Powiedz szefowi wielkiej firmy produkującej okna, aby sam wybrał się na linię produkcyjną. Jeśli by to zrobił, to tylko dla podniesienia morale w zespole i pokazania, że jest z pracownikami. Nie ma natomiast możliwości, aby w dobrze zarządzanej firmie właściciel musiał osobiście angażować się w obsługę klienta, realizowanie zamówień, pakowanie, produkowanie, gaszenie światła w biurze etc.
Każdy właściciel dobrze prosperującej firmy doskonale wie, że nie osiągnąłby tak dużego sukcesu bez konsekwentnego inwestowania w markę, której wizerunek wymaga ochrony. W takich firmach nie ma miejsca na przypadkowe działania – każda kampania, każda drobna zmiana wizerunkowa musi być dokładnie przemyślana, ponieważ będzie mieć wpływ na postrzeganie marki. Czołowi przedsiębiorcy nie potrafiliby sobie wyobrazić np. całkowitego wycofania się z działań marketingowych i pozostawienia wizerunku firmy na pastwę losu.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.