Podkupienie pracownika brzmi trochę nieelegancko, natomiast na dzisiejszym rynku pracy może to być jedyny sposób na to, aby szybko uzupełnić braki kadrowe w przedsiębiorstwie. Zwłaszcza, jeśli szukasz kogoś, kto od razu będzie mógł zabrać się do pracy, bez szkolenia, długiego onboardingu i czekania, aż się łaskawie zaaklimatyzuje w nowym zespole. Jak zatem podkupić pracownika konkurencji? Wykorzystaj nasze wskazówki.
To najlepsze, co możesz zrobić, gdy wiesz, że nie jesteś w stanie pozyskać wartościowego pracownika z rynku i musisz go „wyszarpać” konkurencji. Agencja headhunterska zrobi to za Ciebie, a co najważniejsze – pozwoli Ci zachować względną dyskrecję, zdradzając Twoją tożsamość dopiero w momencie, gdy dany pracownik wyrazi rzeczywiste zainteresowanie ofertą.
Jest to ogromny atut w sytuacji, gdy nie chcesz wywoływać konfliktów w branży i narażać się konkurencji przed zatrudnieniem jej pracownika. Poza tym agencja headhunterska może o wiele szybciej dotrzeć do kandydata i przekonać go do zmiany miejsca zatrudnienia, sięgając po argumenty, o których Ty sam nawet byś nie pomyślał. Dodatkowo już sam fakt, że reprezentuje Cię agencja headhunterska, podnosi prestiż marki pracodawcy, co może mieć duże znaczenie dla niektórych pracowników.
Podstawowym błędem, jaki popełniają pracodawcy chcący podkupić pracownika konkurencji, jest traktowanie tego terminu dosłownie i skupianie się wyłącznie na kwestii wynagrodzenia. Tymczasem dla wielu świetnych fachowców nie to jest najważniejszym czynnikiem decydującym o zmianie pracodawcy.
Wyobraźmy sobie programistę, który dziś zarabia 20 tys. zł miesięcznie. Czy skusi go oferta w wysokości 21 tys. zł, skoro w obecnej firmie jest mu dobrze? Raczej nie. Dlatego myśląc o podkupieniu pracownika konkurencji musisz mieć w zanadrzu inne argumenty, przede wszystkim odwołujące się do możliwości rozwoju, zajęcia samodzielnego stanowiska czy np. udziału w zyskach firmy.
Pracownicy, którzy są na tyle cenni, że trzeba ich podkupywać, zwykle przy wyborze miejsca zatrudnienia kierują się prestiżem pracodawcy. Jeśli na tym polu Twoja firma wypada blado w porównaniu z konkurencją, to musisz zrobić wszystko, aby ta sytuacja uległa zmianie.
Zadbaj więc o wizerunek marki pracodawcy poprzez zarówno profesjonalizację procesu rekrutacyjnego, jak i zaprezentowanie kandydatowi konkretnych projektów, nad którymi będzie pracować – oczywiście tych realizowanych na rzecz najcenniejszych, powszechnie rozpoznawalnych klientów.
Sprawdź również, jaka opinia panuje o Twojej firmie w Internecie. Jeśli w sieci można znaleźć mnóstwo negatywnych komentarzy na temat warunków pracy, to nie miej złudzeń: będzie Ci bardzo trudno podkupić najlepszych pracowników, nawet oferując znacznie lepsze wynagrodzenie.
Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.