Data wpisu: 16.12.2020

Nowe cele w biznesie

Co tak naprawdę chcesz osiągnąć w biznesie?

Nie założyłeś firmy po to, by móc się chwalić byciem przedsiębiorcą. Zrobiłeś to z konkretnych powodów. Zwykle w grę wchodzą tutaj trzy argumenty:

Ostatnią opcję od razu odrzucamy, bo takie „firmy” średnio upadają przed pierwszym pełnym rokiem działalności. W Twoim przypadku chodzi zatem albo o kasę, albo o ambicję, albo o jedno i drugie. To bardzo dobry początek.

Musisz jednak wiedzieć, w jakim kierunku właściwie zmierzasz. O jakich pieniądzach myślisz? Co zaspokoi Twoją ambicję? Gdzie chcesz być za rok, dwa, pięć? To trudne pytania, na które większość początkujących przedsiębiorców nie zna odpowiedzi. Dlatego zatrudniają nas. Pomożemy Ci wyznaczyć realistyczne, ale ambitne cele biznesowe oraz wskażemy narzędzia, dzięki którym je osiągniesz.

Oto kilka przykładowych celów, jakie najczęściej wyznaczają sobie polskie firmy.

1. Zwiększenie sprzedaży.

Ile zarabia Twoja firma? 1000 złotych miesięcznie? 10.000 złotych? Czy to Cię rzeczywiście satysfakcjonuje? Nie masz czasami wątpliwości i nie zastanawiasz się, czy nie lepiej byłoby pracować sobie spokojnie na etacie za podobne pieniądze? No właśnie… W takiej sytuacji są dziesiątki tysięcy polskich przedsiębiorców. Początkowy optymizm szybko ustępuje miejsca panicznej obawie o przyszłość, a wszystko to jest konsekwencją braku wyznaczenia sobie konkretnego celu finansowego. Jeśli nie wiesz, jakie przychody byłyby dla Ciebie satysfakcjonujące, to nie będziesz w stanie wskazać narzędzi, które Cię do tego doprowadzą.

Wspólnie zastanowimy się nad tym, jak zwiększyć sprzedaż w Twojej firmie, by osiągnąć pułap jak najwyższej rentowności. Nie obiecamy Ci gruszek na wierzbie. Nie usłyszysz od nas „zrób to i to, a w czerwcu zarobisz milion”, bo to wierutna bzdura. Niezbędne jest opracowanie planu konsekwentnego zwiększania konkurencyjności firmy i znalezienie mechanizmów, dzięki którym w perspektywie kilku czy kilkunastu miesięcy osiągniesz znacznie lepsze wyniki sprzedaży. Sprawdzimy, czy Twoje produkty i usługi są dobrze wycenione, a jeśli nie, to wprowadzimy niezbędne zmiany. Celem może być zarówno zwiększenie sprzedaży w zakresie ilościowym, jak i utrzymanie obecnego poziomu produkcji przy jednoczesnym podniesieniu cen.

2. Ograniczenie kosztów.

Obciążenia podatkowe z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej są w naszym kraju bardzo wysokie. Na starcie musisz opłacać wysoki ZUS (przez pierwsze 2 lata preferencyjny, później jest to już blisko 1300 złotych miesięcznie), ponieść koszt zakupu potrzebnych narzędzi pracy, zapłacić za obsługę księgową, biuro, pozyskiwanie klientów, reklamę itd. Ani się obejrzysz, a miesiąc w miesiąc zaczniesz wydawać nawet kilka tysięcy złotych. Jeśli Twoje dochody z ledwością bilansują koszty, to długo tak nie wytrzymasz. Niezbędne jest więc ograniczenie wydatków. Wielu przedsiębiorców zaczyna jednak popadać w skrajności i oszczędza na wszystkim, także na wizerunku marki i jakości. Nie tędy droga.

Dokładnie przeanalizujemy strukturę Twoich kosztów firmowych. Znajdziemy obszary, w których można wprowadzić daleko idące i przede wszystkim skuteczne zmiany. Pokażemy Ci, jak mądrze optymalizować koszty, by odprowadzać jak najmniejsze daniny na rzecz państwa i dzięki temu mieć więcej środków na opłacalne inwestycje.

3. Zwiększenie rozpoznawalności marki.

To jeden z najważniejszych celów, jakie tylko można sobie wyznaczyć. Bez zbudowania rozpoznawalnej marki nie możesz nawet marzyć o rynkowym sukcesie. Silna, dobrze kojarzona przez klientów marka, sprzedaje więcej przy mniejszym nakładzie pracy. Musisz dążyć do tego modelu! Ludzie powinni chcieć kupować u Ciebie nie dlatego, że oferujesz niskie ceny, ale dlatego, że Twoje produkty i usługi są pożądane, prezentują odpowiednią jakość i dzięki temu stają się naturalnym wyborem dla konsumentów.

Zwiększenie rozpoznawalności marki to długofalowe zadanie. Musimy ocenić aktualny wizerunek Twojej firmy i sprawdzić, czy prowadzisz prawidłową komunikację z klientami. Często już na tym etapie okazuje się, że niezbędne jest wprowadzenia daleko idących zmian, chociażby zaprojektowanie nowej identyfikacji wizualnej, stworzenie nowej strony etc. Zaproponujemy Ci skuteczne narzędzia marketingowe i PR, dzięki którym Twoja firma stanie się marką. Silną, rozpoznawalną, cieszącą się zaufaniem klientów.

4. Wejście na rynki zagraniczne.

Bardzo trudne zadanie, które wymaga skrupulatnych przygotowań. Otwarcie rynku Unii Europejskiej jest oczywiście faktem, ale żadne prawo nie ureguluje kluczowej kwestii: nieufności ze strony konsumentów. Nie mając rozpoznawalnej marki nie podbijesz serc i portfeli Niemców, Szwedów czy Hiszpanów. Potrzebujesz więc bardzo dokładnej strategii wejścia na zagraniczny rynek, co często wiąże się z koniecznością znalezienia dystrybutora lub dystrybutorów.

Przygotujemy dla Ciebie analizę opłacalności wejścia na rynki zagraniczne. Wskażemy te cechy produktu, które szczególnie należy podkreślić w komunikacji z klientami. Stworzymy elementy identyfikacji wizualnej marki, które będą ściśle dopasowane do oczekiwań zagranicznej grupy docelowej. Znajdziemy także wiarygodnych dystrybutorów i przeprowadzimy z nimi skuteczne negocjacje.

5. Ugruntowanie pozycji firmy na rynku w celu jej korzystnej sprzedaży.

Zarabianie na biznesie może mieć wiele twarzy. Jedną z nich jest świadome tworzenie rozpoznawalnej marki tylko po to, aby w przyszłości ją sprzedać. Część przedsiębiorców robi to z czystych pobudek finansowych, część dlatego, że nie mają komu przekazać swojej firmy. Motywacja jest nieistotna. Liczy się to, aby środki uzyskane ze sprzedaży przedsiębiorstwa umożliwiły Ci wygodne życie bez oglądania się na ZUS, a może także sfinansowały kolejny, jeszcze bardziej dochodowy biznes.

Nasze działania będą obliczone na znaczne zwiększenie renomy marki, szczególnie w oczach branży. Przeprowadzimy restrukturyzację przedsiębiorstwa, by było ono jeszcze atrakcyjniejsze dla potencjalnych inwestorów. Udzielimy Ci doradztwa w zakresie najbardziej opłacalnych opcji sprzedaży firmy lub w Twoim imieniu przeprowadzimy negocjacje z zainteresowanymi podmiotami. Dzięki temu uzyskasz wyższą cenę oraz zapewnisz sobie korzystne warunki wyjścia z biznesu.

Nasza oferta jest skierowana zarówno do początkujących przedsiębiorców, jak i właścicieli firm działających na rynku od wielu lat. Często to właśnie ci drudzy potrzebują silnego wsparcia ze strony doświadczonych doradców biznesowych, ponieważ popadli w rutynę, zniechęcenie i nie mają pomysłów na dalszy rozwój swoich przedsiębiorstw. Jesteśmy do dyspozycji.

Pamiętaj, że cele, które wspólnie wyznaczymy, muszą być realistyczne. Nie ma sensu porywać się z motyką na słońce, jeśli nie mamy ku temu żadnych argumentów. Nie jesteśmy hochsztaplerami, którzy w takt słów „Jesteś zwycięzcą!” wmówią Ci, że mały sklep internetowy może po roku stać się konkurencją dla Amazona. Sukces dla każdego może oznaczać coś innego. Najważniejsze jest to, by konsekwentnie do niego dążyć.


Autor wpisu:
Soluma Group, Grzegorz Wiśniewski

Nasze usługi

Zapoznaj się z ofertą świadczoną przez członków naszej grupy biznesowej, ponad 20 różnych firm i branż.

Zobacz ofertęDołącz swoją firmę

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry